Yamaha FZ-09 Forum banner

Variabele inlaatstacks voor Yamaha MT09/ MT09 tracer van VP

15K views 91 replies 17 participants last post by  VPMotorsport  
#1 ·
Hallo FZ09 Forum,

Wij van VP Motorsport hebben variabele inlaatstacks geproduceerd voor Yamaha MT09/ MT09 met de CP03-motor.
Hier zie je het prototype van dit product, het is bijna af!
Laat ons weten wat je ervan vindt!
Nu zijn er drie korte stacks en drie langere stacks voor betere prestaties in de lagere en hogere toerentallen. Ze geven een bredere koppelspreiding omdat er nu geen compromissen meer worden gesloten.
De dyno-resultaten worden binnenkort geplaatst!
Image

Hoi daar, hier zijn de stacks die werken op een klant MT09 Tracer 2017, we zijn blij te kunnen vertellen dat ze zeer goed werken
We moeten de lucht/brandstof een beetje aanpassen, maar dat is geen probleem omdat we met Woolich Racing Software werken.
Wat je hier ziet, is dat we proberen het juiste moment (rpm gerelateerd) te vinden om de variabele stacks op te tillen, we zitten er heel dichtbij.
Bedankt voor elke reactie.

Wilco Visser
VPMotorsport
Nederland

Dit is de link naar de korte film die op de MT09 werkt:
IMG_4333.MOV

Attachments

#2 ·
Erg cool! Hoewel ik niet zeker weet in welke eenheden uw dyno-nummers staan, lijkt het op een behoorlijke verbetering - ruwweg 13% op het piekkoppel en het is een 'algehele' winst - geen afweging. Ga je deze als kit of iets dergelijks te koop aanbieden?

#3 ·
Erg cool! Hoewel ik niet zeker weet welke eenheden uw dyno-nummers zijn, lijkt het op een behoorlijke verbetering - ongeveer 13% op het piekkoppelnummer en het is een 'all over' winst - geen trade-off. Ga je deze als een kit of zo te koop aanbieden?
Bedankt voor uw reactie!
We zitten in de laatste fase van aanpassing / fine-tuning en dan gaan we het op de markt brengen.
De prijs van de totale set is nog niet bekend.

Op dit moment denken we aan een ruilsysteem.
Met andere woorden: stuur uw eigen filterassemblage in en wij sturen u in ruil daarvoor een complete, kant-en-klare setback.

#4 ·
Hoi, hier zijn de stacks die werken op een klant MT09 Tracer 2017, we zijn blij te kunnen vertellen dat ze zeer goed werken
We moeten de lucht/brandstof een beetje aanpassen, maar dat is geen probleem omdat we met Woolich Racing Software werken.
Wat je hier ziet, is dat we proberen het juiste moment (rpm gerelateerd) te vinden om de variabele stacks op te tillen, we zitten er heel dichtbij.
Bedankt voor elke reactie.

Wilco Visser
VPMotorsport
Nederland

Dit is de link naar de korte film die op de MT09 werkt:
IMG_4333.MOV
Hoi, heb je een foto van deze variabele stacks om te delen?

#8 ·
zeg je dat het enige verschil tussen de 2 runs op het dynoblad je velocity stacks zijn?

Zo ja, dan vind ik dat moeilijk te geloven
Hoi, als je wat beter kijkt en dit waarschijnlijk als tuner kunt lezen, hebben we 26 runs gemaakt: de eerste zonder stacks en de andere met stacks. Ondertussen hebben we het automatisch afgesteld met Woolich racing software. Deze motor heeft een volledig Akrapovic-systeem met dB-killer gemonteerd. Niet meer, niet minder.

Aan de andere kant zijn we heel erg zeker van de resultaten. We zien het op verschillende motoren.

Het compromis dat de fabrikant heeft gesloten, is een driemaal ongelijke lengte van de stacks. We hebben 'het ding' gemaakt zoals het zou moeten presteren

#15 ·
Ik denk dat het enige juiste is om hier een onafhankelijke derde partij de resultaten te laten verifiëren. Ik stel nederig mijn fiets en mijn tijd beschikbaar, wat voor mij grote kosten en een aanzienlijk verlies van het zomerseizoen met zich meebrengt, om de klap voor het forumteam op te vangen. @VPMotorsport - neem gerust contact met me op via PM en we kunnen de verzendgegevens voor mijn gratis stacks met variabele lengte regelen @vcyclenut - zodra ik de stacks heb geïnstalleerd, neem ik contact met je op en kunnen we wat dyno-tijd regelen (opnieuw gratis)

#16 ·
Ik denk dat het enige juiste is om een onafhankelijke derde partij de resultaten te laten verifiëren. Ik bied nederig mijn fiets en mijn tijd aan tegen grote kosten voor mezelf en aanzienlijk verlies van het zomerseizoen om de klap op te vangen voor het forumteam.
@VPMotorsport - neem gerust contact met me op via PM en we kunnen de verzendgegevens voor mijn gratis variabele lengte stacks regelen
@vcyclenut - zodra ik de stacks heb geïnstalleerd, neem ik contact met je op en kunnen we wat dyno-tijd regelen (opnieuw gratis)

;):cool::D
Hey Psycoreefer.

Helaas geven we geen gratis variabele stacks weg. Variabele stacks bestaan al een tijdje op high-end fietsen en zijn bewezen effectief (vraag het de fabrikanten). We produceren de stacks voor verschillende segmenten die ze niet standaard hebben.

We laten ze testen door een bekende gecertificeerde derde partij.

Dank u voor uw begrip. :)

#19 ·
Hoi FZ09 forum,

We zijn verheugd te kunnen aankondigen dat onze Variable Intake Stacks nu live zijn in de webshop! Variabele stacks in onze webshop!

Na uitgebreide fine-tuning en rigoureus testen op onze dynojet, zijn deze stacks klaar om je Yamaha MT-09 en MT-09 Tracer (met de CP3-motor) naar een hoger niveau te tillen. Of je nu de bochten aansnijdt of de rechte stukken domineert, onze Variable Intake Stacks bieden de prestaties en responsiviteit die je motorfiets nodig heeft.
Om onze waardering te tonen voor je geduld tijdens het ontwikkelingsproces, ontvangen de eerste 5 kopers €100 korting!
Image

#25 ·
so maybe we take the doubts and questions away😁
Hey Fred,

Bedankt voor het plaatsen!

We zullen de resultaten van Fred's fiets hier uploaden zodra hij op onze dyno is geweest.

PS. We werken momenteel ook aan een variabele inlaatset voor de XSR900 GP (die dezelfde CP3-motor heeft), binnenkort meer info hierover!

#31 ·
Oké, ik ben dit weekend in Holland geweest en heb de stacks op mijn motorfiets gezet, wat een paar uur duurde om de airbox aan te passen, de stacks erop te zetten en de rest van de hardware te installeren (maar geen hogere wiskunde).
We hebben de motor getest zoals hij was (zonder de stacks) en daarna (met ze), en oh my god wat een verschil, niet alleen op de dyno (bekijk het resultaat) maar ook op de weg met de proefrit.
De motor draait vanaf het begin (onderin) tot het einde.
Accelereren in de bocht is geweldig, klimmen in de ketting in de derde versnelling (100 kilo plus uitrusting) is moeilijk om het voorwiel op het asfalt te houden.
Voelt voor mij als een totaal nieuwe motor, in het lagere bereik voelt de motor mooi en soepel aan, geen dip of zo, reageren op het gas is fantastisch.
Even kort, ..... erg mooie mod.
Cp3-motor, Akrapovic titanium uitlaat met carbon tip, K&N-filter en de stacks.
Het vereist een flash-update op de dyno om er het maximale uit te halen.