Yamaha FZ-09 Forum banner
21 - 33 of 33 Posts
Ik heb de BMW Connect-app geïnstalleerd tijdens mijn recente reis, en het was ronduit verschrikkelijk met mijn geladen GPX-bestanden en telefoon, om nog maar te zwijgen van het feit dat het een batterijvreter was. Het heeft mijn Cardo Packtalk Edge volledig in de war gebracht, waarbij de muziekbediening van de headset naar de motorfiets werd verplaatst, met behulp van lagen schermen om te bedienen. Ik heb het verwijderd. Deze apps zijn nog lang niet nuttig en ik ben niet van plan de Yamaha-app op de telefoon van mijn vrouw te installeren met haar nieuwe motorfiets. Ik monteer een Garmin XT op haar motorfiets.

Discussion starter · #24 ·
Ik heb de BMW Connect-app geïnstalleerd tijdens mijn recente reis, en het was ronduit verschrikkelijk met mijn geladen GPX-bestanden en telefoon, om nog maar te zwijgen van het feit dat het een batterijvreter was. Het heeft mijn Cardo Packtalk Edge totaal verpest, waarbij de muziekbediening van de headset naar de motorfiets werd verplaatst, met behulp van lagen schermen om te bedienen. Ik heb het verwijderd. Deze apps zijn nog lang niet nuttig en ik ben niet van plan de Yamaha-app op de telefoon van mijn vrouw te installeren met haar nieuwe motor. Ik monteer een Garmin XT op haar motor.
dat is echt nuttige feedback en bevestigt zo'n beetje wat we vanaf het begin hebben gedacht.
een complete verspilling van een kans door Yamaha.

Hoe moeilijk kan het voor hen zijn om de interface te veranderen in iets zoals hieronder?
Is het technisch mogelijk voor hen om dit in een toekomstige firmware-update te implementeren of geen kans en geen hoop?
Ook: Ik las ergens en het klinkt aannemelijk dat ze de unit zullen updaten naar een groter scherm op een facelift-model, als dat waar is, hoop ik dat het scherm achteraf kan worden ingebouwd. Er is een enorme rand die benut kan worden.

Discussion starter · #27 ·
Nadat ik de MT09 SP een paar weken heb gehad en de meeste onderdelen heb toegevoegd die ik wil --- mijn.mening is teruggebracht naar StreetCross.
Dus heb ik de apps opnieuw geladen die ik had verwijderd, de telefoon aan de motorfiets gekoppeld en ben gaan zitten om uit te zoeken hoe ik een route in de StreetCross-app kan maken.

Ik ben vrij gemakkelijk begonnen, maar het gebruik van de kaart om plaatsen te selecteren is echt omslachtig.
Voor zover ik kan zien, kun je, als je eenmaal besloten hebt om een plaats op de kaart te kiezen, geen "benzinestation zoeken" of andere hulp krijgen.

Dus ik koos een stopplaats, koos een bestemming en koos toen een andere stopplaats - "voor" de eerste stopplaats, 7 koos ik.

Voorspelbaar bracht het me naar stop één, terug naar stop twee en dan naar de bestemming.

De app geeft punten willekeurig een naam en je kunt die naam niet bewerken.
Je kunt dus meerdere punten met dezelfde naam krijgen als je een landweg rijdt.
Voor zover ik kan zien, is de enige bewerkingsfunctie Verwijderen (en een nieuwe stop toevoegen na alle bestaande stops).
Stops kunnen alleen in de juiste volgorde worden geselecteerd, anders gaat de app gewoon terug.

Heeft iemand het gemakkelijk en nuttig gevonden om te gebruiken??

Ik heb nooit de moeite genomen om de apps te installeren, omdat ik Garmin XT's op onze fietsen monteer en Basecamp gebruik. Ik vraag me af of je een kaart in Basecamp kunt maken, kunt exporteren naar een GPX-bestand en vervolgens in de app kunt importeren.

Na een paar weken de MT09 SP te hebben gehad en de meeste onderdelen te hebben toegevoegd die ik wil --- mijn.mind is teruggebracht naar StreetCross.
Dus, de Apps die ik had gedumpt opnieuw geladen, de telefoon gekoppeld aan de motor en gaan zitten om uit te zoeken hoe ik een route kan maken in de StreetCross App.

Ik ben vrij gemakkelijk begonnen, maar het gebruiken van de kaart om plaatsen te selecteren is echt omslachtig.
Voor zover ik kan zien, kun je, als je eenmaal besloten hebt om een plaats op de kaart te kiezen, geen "vind benzinestation" of andere hulp krijgen.

Dus een stopplaats gekozen, een bestemming gekozen, daarna nog een stopplaats gekozen - "voor" de eerste stopplaats, die ik koos.

Voorspelbaar bracht het me naar stop één, terug naar stop twee, en dan naar de bestemming.

De App geeft willekeurig punten een naam en je kunt die naam niet bewerken.
Dus je kunt meerdere punten krijgen met dezelfde naam als je een landweg rijdt.
Voor zover ik kan zien, is de enige bewerkingsfunctie Verwijderen (en een nieuwe stop toevoegen na alle bestaande stops).
Stops kunnen alleen in de juiste volgorde worden geselecteerd, anders gaat de App gewoon terug.

Heeft iemand het gemakkelijk en nuttig gevonden om te gebruiken??
Ik volg niet echt wat je gebruikt om de route te creëren. De Streetcross app zelf?

Mijn proces is als volgt:

• gebruik kurviger (op een pc is de gemakkelijkste manier, maar werkt ook via de app) om de route te creëren (snelste route berekenen, niet de meest bochtige, want Streetcross zal de waypoints op de snelste manier verbinden)

• route exporteren met "veel" extra punten naar GPX. Streetcross heeft een maximum van 14 waypoints of zoiets, dus kan alleen gebruikt worden voor korte ritten

• open GPX in streetcross en ga rijden

Ik hou helemaal niet van streetcross, dus ik ben overgestapt op OsmAnd op een Android auto scherm (50€) en het is geweldig. Groter scherm, geen waypoint limiet en ultra aanpasbaar.
Het proces is vergelijkbaar, maar:

• exporteren als een track in kurviger

• osmand web openen op een pc, de track importeren en de GPX opnieuw exporteren om een waypoint bestand te krijgen (duurt 5 seconden)

• route importeren op osmand app op je telefoon.
De route is 100% hetzelfde als degene die je gepland hebt. OsmAnd pikt de route op waar je ook bent. Het is absoluut perfect. Alles kan zelfs onderweg op je smartphone gedaan worden als je op reis bent en een goede route wilt vanaf waar je bent, gemakkelijk & snel proces.

Kortom: Streetcross heeft beperkingen, is te klein en routes als crap. Alternatieven zijn veel beter.

Ik gebruik een Cardo die is aangesloten op mijn iPhone, die met een Quad Lock-houder op de stangen is gemonteerd. Ik krijg draadloos opladen, gesproken aanwijzingen voor het plaatsen en beantwoorden van oproepen, spraakbesturing van navigatie via Google Maps, spraakbesturing van mijn muziek via YouTube Music, enz. Ik heb gewoon nog niets gezien van een van de motorfabrikanten dat zo naadloos werkt als een eenvoudige Bluetooth-headset die is aangesloten op een gemonteerde telefoon. Ik ben er zeker van dat de dingen beter zullen worden, maar ik blijf bij mijn systeem totdat ze dat doen :)

• Like
Reactions: DNFDOUG
Waarom je een groot scherm nodig hebt.... Zoals je er de hele tijd naar staart... Je hebt alleen de aanwijzingen nodig en dat werkt prima.
Het is niet perfect, maar het doet zijn werk.
Ik ga geen ander scherm monteren en het zicht belemmeren.... Met een zumo- of aliexpress carplay-scherm.

21 - 33 of 33 Posts