De handleiding van de winkel doorgenomen en niet gezien hoe de CO-instelling te wijzigen. Kan iemand ons verlichten?
Waarom moet je CO kalibreren? In welke gevallen??Houd de Select- en Reset-knoppen ingedrukt, zet het contact aan terwijl u de knoppen nog 4 seconden ingedrukt houdt.
U kunt dan CO of dIAG selecteren. Ga naar CO door beide knoppen 2 seconden ingedrukt te houden.
Ik geloof dat dit alleen voor de MT is en niet voor de FZ.
Heeft iemand met een standaard uitlaat / ECU een dealer gevraagd om de CO-instellingen op hun FZ09 aan te passen? Ik las een draad op het Britse forum met veel commentaar over het aanpassen van alle drie de cilinders naar een instelling van 14, en dit zou een merkbaar positief effect hebben op de gasrespons, door de AFR te verrijken (tenzij ik het verkeerd lees, wat heel goed mogelijk is). Ik ben geneigd dit te proberen (ik zou het zelf doen als we konden, maar het is een van de verschillen tussen MT en FZ), maar voordat ik hier naar de dealer ga, zou ik graag willen weten of iemand de instellingen heeft aangepast en ook vindt dat het de moeite waard is.co aanpassen kan gemakkelijk op mt's. Op fz's moet de co-aanpassing worden gedaan met de Yamaha-diagnosetool, die naar verluidt alleen beschikbaar is voor dealers.
Weet je nog wat de jouwe in de originele staat was, dat je besloot om terug te gaan naar 5 nadat 14 niet goed was?Ik heb de mijne op 14 gezet en daarna terug naar 5. Ik denk dat je bij 14 een beetje gasrespons verliest. Verschilt waarschijnlijk per motor. Ik geloof dat je bij sommige andere Yamaha's deze functie kunt inschakelen op een Amerikaanse motor door een pin op de ECU te aarden.
Mijn motor is een MT09. Ik zal kijken of ik de thread kan vinden en een link kan plaatsen.
je hoeft het niet op 14 te zetten, je kunt het op een lagere waarde zetten als je wilt. probeer gewoon een paar tussenliggende waarden en vind het beste compromis.Ik heb dit gedaan, veranderd naar 14 op alle cilinders. Heb het na een paar ritten meteen weer terug veranderd. Maakt de magere surge en de soepelheid van het gaspedaal iets beter, maar je verliest wat van die pittigheid uit mijn ervaring. Voelde........deegachtiger aan. En mijn brandstofverbruik leed eronder.
Op de MT/FZ verwijst het naar cilinders over het gehele toerentalbereik. Op bepaalde viertaktmotoren (de FZ 6 denk ik) verwijst het ook naar toerentalbanden, omdat die motoren blijkbaar paren injectoren hebben die slechts van 2 uitgangen op de ECU lopen.Zag dit net op een van de R6-threads. Dus verwijst C1-C2-C3 op MT/FZ eigenlijk naar de individuele cilinders, zoals de meeste mensen, inclusief ikzelf, lijken aan te nemen, of verwijst het naar gashendel/RPM-banden? Maar in dat geval, waarom maar drie banden en niet vier?
"Ik vond dit in een van de Yamaha proformance boeken.
A: Brandstofinjectie aanpassing
De hoeveelheid brandstofinjectie kan in de volgende vier bereiken worden aangepast:
Code C1: Brandstofhoeveelheid geïnjecteerd bij 25% of minder van de gashendelopening en bij 3000 tpm of minder
van het motortoerental
Code C2: Brandstofhoeveelheid geïnjecteerd bij 25% of minder van de gashendelopening en bij 3000 tpm of
meer motortoerental
Code C3: Brandstofhoeveelheid geïnjecteerd bij 25% tot 90% van de gashendelopening
Code C4: Brandstofhoeveelheid geïnjecteerd bij 90% of meer van de gashendelopening
Controleer voordat u de instellingen wijzigt de motor op zijn kenmerken in normale toestand.
Het wordt aanbevolen om de instellingen te controleren met een A/F-meetinstrument.
Richtlijnen voor het instellen
• Code C1: Bij 25% of minder van de gashendelopening en bij 3000 tpm of minder motortoerental:
Dit beïnvloedt de stationaire stabiliteit en het gevoel dat tijdens races wordt ervaren.
Een te rijk lucht-brandstofmengsel kan de bougies vervuilen.
• Code C2: Bij 25% of minder van de gashendelopening en bij 3000 tpm of meer motortoerental:
Dit beïnvloedt het gevoel dat wordt ervaren tijdens het afremmen op de motor en bij de initiële
gashendelopening.
Breng telkens een wijziging van 2 tot 5% aan en controleer op eventuele wijzigingen.
• Code C3: Bij 25% tot 90% van de gashendelopening:
Dit beïnvloedt het gevoel dat wordt ervaren bij de helft van de gashendelopening.
Breng telkens een wijziging van 2 tot 5% aan en controleer op eventuele wijzigingen.
• Code C4: Bij 90% of meer van de gashendelopening:
Dit beïnvloedt het gevoel dat wordt ervaren bij volgas.
Aanpassing naar een te arm mengsel leidt tot motorschade.
Aanpassing door de A/F te controleren wordt aanbevolen.
Breng met name bij het afstellen aan de armere kant telkens een wijziging van 1 tot 2% aan en controleer het resultaat. 12 tot 13 is een beoogde A/F.
Gashendelopening (%)"
Ik probeer het op het 2016 MT-09 ABS-model met TC.You could only access the CO settings on the MT09, not the FZ.
Can't trust you Americans.
Ik pas de CO nooit aan in het dashboard, bij +14 in het dashboard is je koude start & stationair A/F ratio ongeveer 11,5:1 tot 12:1 gemeten op mijn 2014 MT09, wat veel te rijk is.voor een BMC luchtfilter en akrapovic zonder kat, is het nog steeds goed om CO op 14 te zetten?