Yamaha FZ-09 Forum banner
141 - 160 of 329 Posts
Ik had de niet-OEM-versie van dit systeem en het is niet volledig titanium, alleen de sleeve is titanium. En ik heb nog nooit gezien dat Akrapovic dit systeem Full Titanium noemt.
Je kunt zien dat het geen volledig titanium is, want als je de headers verwaarloost, beginnen ze roestplekken te vertonen lol
Dank u! Welk deel is de 'sleeve' aub?

Omdat het gewicht voor sommigen van belang lijkt te zijn, kan ik melden dat het complete OE/standaard systeem dat van mijn SP is gehaald, een zeer stevige 8,2 kg of 18,1 pond weegt, wat volgens het specificatieblad 2 kg of 4,4 pond minder is dan standaard.

Om de 'Full Titanium'-claim te verduidelijken of anderszins, dat is eigenlijk Yamaha's productbeschrijving op hun accessoires website hier - zie mijn foto hieronder. Maar zoals gezegd - het kan me niet schelen, en het is puur academisch voor mij, maar toch leuk om te weten!

Image

Om de trivia voort te zetten voor degenen die de onderkant van het standaardsysteem misschien nog nooit hebben gezien, hier een paar foto's van dit nogal complexe stukje techniek. Ik heb dit ontwerp altijd mooi gevonden, waarbij de uitlaatdemper bijna volledig onder de motorfiets verborgen is. Naar mijn mening is het meer dan gunstig te vergelijken met wat wij BMW-rijders de 'boiler'-stijlen noemen van massieve, zware, dure, zichtbare, vaak erg lelijke en gemakkelijk te beschadigen uitlaten. Goed gedaan Yamaha wat dit betreft!

Wacht maar, tegen het einde van het jaar brengt Austin Racing hun korte uitlaatsysteem uit voor de 2021 MT-09.
Ik heb contact met hen gehad en ook met Yoshi, zelfs Yoshi die al een prototype heeft gebouwd, vertelde me dat ze van plan zijn om tegen de zomer van volgend jaar in massa te produceren.
Ik kan ook niet wachten, ik ken je gevoelens op dit moment lol.
Ik had vandaag contact met Austin Racing. Ze zeiden dat ze hopen begin 2022 een uitlaat voor de 2021 MT 09 uit te brengen

Ik wacht op het AR-systeem, want ik ben op zoek naar een volledig titanium systeem en Graves is te duur (ik denk niet dat ze überhaupt al een uitlaat voor de 2021 MT09 hebben) en ik kon geen informatie vinden over het Spark-systeem

Maar ik zou gewoon het SC-project of de Akra kunnen nemen

Ik ben ook geïnteresseerd in een aftermarket uitlaat, zolang deze zich in een vergelijkbare positie bevindt als de standaard uitlaat. Onder of verborgen op de motor. De standaard is IMO lelijk als f#$k. De kostenbesparingen op deze motor zijn niet zo duidelijk, alleen al van foto's. Of misschien heb ik al een tijdje geen moderne motor meer gehad. Ik krijg om deze reden valbeugels. Ik stel me voor dat deze motor in een miljoen plastic stukken explodeert als er een ongelukkige botsing is met een auto of gewoon wordt laten vallen. Ik heb mijn SP pas ongeveer een week. Proost!
Ja, de standaard uitlaat is de lelijkste die ik ooit heb gezien💯🤮 moeilijk schoon te maken, gewoon het ergste👎🏻 maar het geluid is niet zo slecht …

Om de trivia voort te zetten voor degenen die de onderkant van het standaardsysteem misschien nog nooit hebben gezien, hier een paar foto's van dit nogal complexe stukje techniek. Ik heb dit ontwerp altijd mooi gevonden, waarbij de uitlaatdemper bijna volledig onder de motorfiets verborgen is. Naar mijn mening is het meer dan gunstig te vergelijken met wat wij BMW-rijders de 'boiler'-stijlen noemen van massieve, zware, dure, blootliggende, vaak erg lelijke en gemakkelijk te beschadigen uitlaten. Goed gedaan Yamaha wat dit betreft!

View attachment 168406 View attachment 168407
Uitstekend 101, voel er nog steeds geen liefde voor, hoewel ja, complimenten voor Yamaha👍🏻‼

Hoi mensen,

Ik ben hier nieuw en ik weet niet of iemand anders al dezelfde vraag heeft gesteld of niet.

Ik heb de 2021 MT09 en heb er al 2000 km mee gereden. Ik wil er een volledig systeem op zetten, maar het enige beschikbare volledige systeem is van Akrapovich. Ik vind het echt niet leuk hoe ze het systeem hebben gemaakt met de demper zo hoog geïnstalleerd, dus ik moet op zoek naar andere opties. Ik zou graag iets willen hebben dat lijkt op de oudere modellen waarbij de demper onder zit.
Weet je van andere merken die iets voor de 2021 MT09 hebben uitgebracht?
De fabrikanten van aftermarket uitlaatsystemen druppelen langzaam hun producten uit, zeker Akrapovic was de eerste, ik denk dat het de meest toegankelijke en afstembaarste is, maar wees geduldig want Yoshimura heeft er ook een, ook Arrow, ik denk dat het beschikbaar is, zag net Two Bro's …
Je zou moeten wachten op Graves en Zard, er is ook een bedrijf in Japan genaamd OVER Racing dat prachtige dingen maakt, het kan moeilijk zijn om het te krijgen, maar niet onmogelijk … oh ja, Austin Racing waarschijnlijk uiteindelijk en SC Project zou ook een andere mogelijkheid kunnen zijn …

Heb een e-mail gestuurd naar Austin Racing om te zien of er een update was met betrekking tot de 21MT09 uitlaat. Ze stuurden het volgende - Ik ben meer gecharmeerd van de AR dan de Akra of Yoshimura, omdat ik het mooi vind hoe de titanium headers na verloop van tijd blauw worden.

Er is nog geen verdere update.
Hopen in het eerste kwartaal iets geregeld te krijgen.
Houd onze sociale media in de gaten en hopelijk kunnen we daar binnenkort iets voor je plaatsen!

Hallo beste vrienden, het heeft een paar maanden geduurd om deze groep te realiseren. Gelukkig heb ik bij het lezen van alle opmerkingen en suggesties van de eigenaar gezien dat ik geen verkeerde uitlaat had gekozen.
Ik wil je gewoon laten weten wat ik heb besteld en wacht op jullie feedback. Het enige is dat de online markt een beetje traag werkt. Ze zeggen dat de katalysator al meer dan 10 dagen wordt geproduceerd. Laat me ook iets over deze markt weten als je iets weet. "MOTOSTORM ITALY".

En hier is mijn bestelde uitlaat Mivv Delta Race Euro 5 Full" Exhaust Mt-09 2021

Mivv

Ja, wordt geleverd met dB-eater!
Ik maak me zorgen over het geluidsniveau na het installeren van een volledig Akrapovic uitlaatsysteem op mijn vorige mt09 - het was gewoon onmogelijk om in de bergen te rijden, was zo luid zonder dB-killer. Uiteindelijk heb ik de dB-killer aangepast om ongeveer de helft van het volledige geluidsniveau te bereiken en was ik tevreden

Ik maak me zorgen over het geluidsniveau na het installeren van een volledig Akrapovic uitlaatsysteem op mijn vorige mt09 - het was gewoon onmogelijk om in de bergen te rijden, was zo luid zonder db killer. Uiteindelijk heb ik de DB killer aangepast om ongeveer de helft van het volledige geluidsniveau te bereiken en was ik blij
Ja, de korte is luid... Ik rijd met dB in en het is oké, maar aan de luide kant, ☺😄. Misschien wil je de demper overwegen die ze in de header hebben plus een langere uitlaat.

Aleks

Ik heb de db-killer nog niet geprobeerd, maar hij is zeker luid. Ik denk niet dat het veel zal veranderen met de demper en ik overweeg serieus om de middelpijp met de geïnstalleerde extra demper te bestellen, om de rechte middelpijp te vervangen.

Ik sprak met Spark uitlaten in Italië. Ze zeiden dat hun 2021 MT09 uitlaten klaar zijn en dat de prijzen binnenkort bekend worden gemaakt, zodat ze in de verkoop kunnen gaan.

Ik ben specifiek geïnteresseerd in hun volledige Ti-systeem, maar ze zeiden dat dat iets langer zal duren.

Ik ben nog steeds gecharmeerd van het AR full Ti-systeem, maar ze zeiden eind Q1.

Als Spark veel duurder gaat worden dan de AR, dan wacht ik gewoon.

Niet zo veel op de forums over Spark.

141 - 160 of 329 Posts