Yamaha FZ-09 Forum banner

2021 MT-09 aftermarket uitlaat opties

203K views 328 replies 91 participants last post by  gbauto  
#1 · (Edited by Moderator)
Hallo mensen,

ik ben hier nieuw en ik weet niet of iemand anders al dezelfde vraag heeft gesteld of niet.

Ik heb de 2021 MT09 en heb er al 2000 km mee gereden. Ik ben op zoek naar een volledig systeem, maar het enige beschikbare volledige systeem is van Akrapovich. Ik vind het echt niet leuk hoe ze het systeem hebben gemaakt met de demper zo hoog geïnstalleerd, dus ik moet op zoek naar andere opties. Ik zou graag iets willen hebben dat lijkt op de oudere modellen waarbij de demper onder zit.

Weet je van andere merken die iets hebben uitgebracht voor de 2021 MT09?

#4 ·
Wacht maar af. Ik heb de Akra Racing Line 2021. De motor loopt een stuk soepeler met de standaard uitlaat. De high flow uitlaat maakt de brandstoftoevoer schokkerig bij heel weinig gas. Klinkt arm. Wacht met uitlaatveranderingen tot de ECU gekraakt is, denk ik. Laat hem dan afstellen met een goede uitlaat.
Bedankt voor de reactie. Is het geluid anders met de racing line vergeleken met de standaard?

#6 ·
Hoi mensen,

Ik ben hier nieuw en ik weet niet of iemand anders dezelfde vraag al heeft gesteld of niet.

Ik heb de 2021 MT09 en heb er al 2000 km mee gereden. Ik ben van plan er een volledig systeem op te zetten, maar het enige beschikbare volledige systeem is van Akrapovich. Ik vind het echt niet leuk hoe ze het systeem hebben gemaakt met de demper zo hoog geïnstalleerd, dus ik moet naar andere opties zoeken. Ik zou graag iets willen hebben dat lijkt op de oudere modellen waarbij de demper eronder zit.
Weet je van andere merken die iets voor de 2021 MT09 hebben uitgebracht?
Ik ben ook geïnteresseerd in een aftermarket uitlaat, zolang deze zich in een vergelijkbare positie bevindt als de standaard. Onder of verborgen op de motor. De standaard is IMO lelijk als de pest. De kostenbesparing op deze motor is niet zo duidelijk, alleen al van foto's. Of misschien heb ik al een tijdje geen moderne motor meer gehad. Ik krijg valbeugels om deze reden. Ik stel me voor dat deze motor in een miljoen plastic stukken explodeert als er een ongelukkige botsing is met een auto of gewoon wordt laten vallen. Ik heb mijn SP nu pas ongeveer een week. Proost!

#145 ·
Ik ben ook geïnteresseerd in een aftermarket uitlaat, zolang deze zich in een vergelijkbare positie bevindt als de standaard uitlaat. Onder of verborgen op de motor. De standaard is IMO lelijk als f#$k. De kostenbesparingen op deze motor zijn niet zo duidelijk, alleen al van foto's. Of misschien heb ik al een tijdje geen moderne motor meer gehad. Ik krijg om deze reden valbeugels. Ik stel me voor dat deze motor in een miljoen plastic stukken explodeert als er een ongelukkige botsing is met een auto of gewoon wordt laten vallen. Ik heb mijn SP pas ongeveer een week. Proost!
Ja, de standaard uitlaat is de lelijkste die ik ooit heb gezien💯🤮 moeilijk schoon te maken, gewoon het ergste👎🏻 maar het geluid is niet zo slecht …

#7 · (Edited by Moderator)
Dus je hebt een SP??? Waar woon je? Ik dacht geen SP's tot augustus. Ik stond op het punt een KTM 890R te kopen voor veel meer dan een SP, omdat ik niet zo lang wilde wachten. Ik heb naar een gewone 09 gekeken, maar ik was ook teleurgesteld over hoe goedkoop hij eruitzag, vooral het onafgewerkte plastic van de koplamp. Ultra goedkoop uitziend. Is de SP er tenminste van glad plastic?

De zitting zag er ook niet beter uit dan die van mijn eerste motorfiets in '84 (CB700 Nighthawk S). Maar de SP is tenminste beter bekleed, maar ik zou hem toch meteen vervangen door de comfortabele. Ik hou niet van blauw, maar ik denk dat ik dat kan negeren.

Hé, hoe bevalt de vering je? Ik wacht misschien op een vergelijking van de SP met de 890R voordat ik iets koop.

#8 · (Edited by Moderator)
Heb je dus een SP gekregen??? Waar woon je? Ik dacht geen SP's tot augustus. Ik stond op het punt een KTM 890R te kopen voor veel meer dan een SP, omdat ik niet zo lang wilde wachten. Ik heb naar een gewone 09 gekeken, maar ik was ook teleurgesteld over hoe goedkoop hij eruitzag, vooral het onafgewerkte plastic van de koplamp. Ziet er ultra goedkoop uit. Is de SP er tenminste van glad plastic? De zitting zag er ook niet beter uit dan die van mijn eerste motorfiets in '84 (CB700 Nighthawk S). Maar de SP is tenminste beter bekleed, maar ik zou hem sowieso meteen vervangen door de comfortabele. Vind hem niet mooi blauw, maar ik denk dat ik dat kan negeren. Hé, hoe vind je de vering? Ik wacht misschien op een vergelijking van de SP met de 890R voordat ik iets koop.
Ja. Zuid-Californië heeft zijn voorraad ongeveer 3 weken geleden ontvangen. Nu lijkt het erop dat de rest van de staten er nu ook een paar hebben ontvangen. Mij is door sommige dealers verteld dat dealers vanwege de vraag of de voorraad maar 2 motoren tegelijk krijgen. Ze deden alsof ze niet veel controle hadden over wat ze ontvingen.

Eerlijk gezegd, het is nog steeds een budgetmotor. SP of niet. Maar ik hou wel van de verbeteringen. Quickshifter. Rijmodi.. etc.. vering ook. Ik heb de mijne naar een winkel genaamd Suspension Matters in mijn omgeving gebracht om hem door een professional te laten afstellen op mijn rijstijl en gewicht. De fabrieksinstelling was voor een reus. Het was keihard.

De rit is nu beter sinds ze hem hebben afgesteld. Ik had het zelf kunnen doen, maar. Ik ben geen Dave Moss 🤭 Als ik het geld had gehad, had ik die KTM gekocht. De premium prijs wordt gerechtvaardigd door de premium onderdelen. IMO. Dat gezegd hebbende, ik zou net zo blij zijn geweest met het standaardmodel MT09. Ik heb alleen de SP gekregen omdat die beschikbaar was. Ik wilde de zwarte of blauwe en de dealer had alleen grijs of de SP.

#20 ·
Ik heb gisteren de nieuwe Yoshi alvast besteld. Ik heb getwijfeld over de andere twee aanbiedingen die ik ken (Akra & Arrow), maar de low-mount Yoshi ziet er naar mijn mening gewoon het beste uit. Ik was dol op de R77 die ik op mijn MT-07 had. Ik wou dat ze een carbon variant van de nieuwe 09 uitlaat hadden uitgebracht, maar helaas kan ik de uitlaat later altijd nog vervangen als Yoshi of een van de andere fabrikanten iets aantrekkelijker begint te produceren.

#92 ·
Ik heb gisteren de nieuwe Yoshi alvast besteld. Ik heb geaarzeld over de andere twee aanbiedingen die ik ken (Akra & Arrow), maar de low mount Yoshi ziet er naar mijn mening gewoon het beste uit. Ik was dol op de R77 die ik op mijn MT-07 had. Ik wou dat ze een carbon variant van de nieuwe 09 uitlaat hadden uitgebracht, maar helaas kan ik de uitlaat later altijd nog vervangen als Yoshi of een van de andere fabrikanten iets aantrekkelijker begint te produceren.
Ik heb mijn Yoshi uitlaat begin juli alvast besteld en hen gevraagd wanneer ik hem kon verwachten, ze vertelden me dat hij in oktober zou worden verzonden. Ik heb ze net gemaild om nogmaals te vragen naar de ETA en ze vertelden me dat hij begin januari 2022 zou worden verzonden. Ik zeg niet dat ik er spijt van heb dat ik hem alvast heb besteld, maar het lange wachten is zeker vervelend. Natuurlijk, de standaard uitlaat klinkt niet verschrikkelijk, maar mensen op de weg horen me niet, wat vooral hier in Zuid-Florida extreem gevaarlijk is. Ik hoop dat de nieuwe ETA niet verandert. Pech voor mij.

#23 · (Edited by Moderator)
Ik heb op zich geen bezwaar tegen een hoge uitlaat, ik denk alleen dat de knik in de swingarm alleen goed wordt opgevuld door een uitlaatdemper.

Yoshi heeft dat echt goed gedaan (toegegeven, het was waarschijnlijk niet zo moeilijk om te monteren omdat het een kant-en-klare uitlaatdemper was).

Tussen de Akra en de Arrow zou ik zeker de Arrow nemen, want die is tenminste verkrijgbaar in een "midden" montageconfiguratie die niet de rare bocht heeft die misplaatst lijkt.

Ook, @RedSprankles, ik weet zeker dat je dit waarschijnlijk al hebt opgemerkt in je orderbevestiging, maar onder de plek waar staat dat je een onderdeel hebt besteld dat alleen op pre-order is, staat dat je ze kunt e-mailen om een ETA te krijgen.

Leek me een standaardbericht om hun kont te dekken, maar ik zal ze misschien e-mailen om een idee te krijgen.

Nu moeten we die ECU kraken! Ik neem aan dat tenminste Dynojet de Power Commander V beschikbaar heeft voor de '21's, maar ik ben nooit echt een fan geweest van piggyback management. Wil echt dat Woolich of FT-ECU aankondigen dat ze het hebben gekraakt 😂

#24 ·
Ik heb niet per se iets tegen een hoge uitlaat, ik denk alleen dat de knik in de swingarm alleen goed wordt opgevuld door een uitlaatdemper.

Yoshi heeft dat echt goed gedaan (toegegeven, het was waarschijnlijk niet zo moeilijk om te monteren omdat het een kant-en-klare uitlaatdemper was).

Tussen de Akra en de Arrow zou ik zeker de Arrow nemen, want die is tenminste verkrijgbaar in een "midden" montageconfiguratie die niet de rare bocht heeft die misplaatst lijkt.

Ook, @RedSprankles, ik weet zeker dat je dit waarschijnlijk al hebt opgemerkt in je orderbevestiging, maar onder de plek waar staat dat je een onderdeel hebt besteld dat alleen op bestelling is, staat dat je ze een e-mail kunt sturen om een ETA te krijgen.

Leek me een standaardbericht om hun kont te dekken, maar ik zal ze misschien een e-mail sturen en een idee krijgen.

Nu hebben we alleen nog die ECU gekraakt nodig! Ik neem aan dat Dynojet tenminste de Power Commander V beschikbaar heeft voor de '21's, maar ik ben nooit echt een fan geweest van piggyback management. Wil echt dat Woolich of FT-ECU aankondigen dat ze het hebben gekraakt 😂
De yoshi is voor mij zeker de beste optie... Ik heb contact gehad met Woolich en ze zijn ermee bezig, zou geïnteresseerd zijn om te zien of iemand de quickshifter parameters kan aanpassen indien nodig... Bijvoorbeeld agressievere downblips in agressievere modus 1.
Aleks

#27 ·
Ik vraag me af waarom fabrikanten de lage montage niet aanbieden die net achter/onder de achterste voetsteunen zit, zoals we allemaal gewend zijn (behalve de Yoshi). Misschien zijn er problemen met de montagepunten? De positie ziet er niet alleen vreemd uit, maar ze hebben ook een grote, lelijke beugel die verbinding maakt met de duovoetsteunen.

#29 ·
Ik vraag me af waarom fabrikanten de lage montage niet aanbieden die net achter/onder de achterste voetsteunen zit, zoals we allemaal gewend zijn (behalve de Yoshi). Misschien zijn er problemen met de montagepunten? De positie ziet er niet alleen raar uit, maar ze hebben ook een grote, lelijke beugel die verbinding maakt met de duovoetsteunen.
Omdat de swingarm nu recht is en geen ruimte eronder overlaat.

#34 ·
Ik heb het gisteren met mijn monteur over flashen gehad en hij is er niet zo optimistisch over. Volgens hem hebben ze de ECU van de Tracer 700 2020 nog niet eens gekraakt en het kan even duren om de euro 5 te kraken.

#36 ·
Ik heb het gisteren met mijn monteur over flashen gehad en hij is er niet zo optimistisch over.
Volgens hem hebben ze de Tracer 700 2020 ECU nog niet eens gekraakt en het kan even duren om de euro 5 te kraken.
ze hebben de 2020-2021 r1, ZH2, ducati v4 nog niet gekraakt, de euro 5 motoren blijken lastig te zijn, hopelijk krijgen ze het voor elkaar

#44 ·
Hallo, mijn 2021 SP gaat op maandag 2 augustus naar Lextek in Exeter in Engeland als ontwikkelingsfiets. Ze zullen hem 5 dagen hebben, waarna er een uitlaat beschikbaar zal zijn voor de nieuwe MT van hen. Woolwich Racing is momenteel bezig met het kraken van de ECU. Ik zal Lextek vragen om de standaard uitlaat terug op mijn motor te zetten totdat de ECU gekraakt is, want ik wil geen slecht lopende motor. Op dit moment is hij geweldig en als je er mee cruiset, is hij uitstekend qua brandstofverbruik: 57 mijl per Britse gallon of 46,5 per Amerikaanse gallon. Als ik hem flink aanpak, haal ik nog steeds 45, dat is echt gas geven. Ik heb er 3100 mijl mee gereden, heb hem op 1 mei gekocht, ben er helemaal weg van, fantastische motor. Ik woon in Dorset, Zuid-Engeland, waar het allemaal bochtige wegen zijn, het is perfect. Ik vind de handling subliem, mijn broer heeft de standaard motor in tech black en eerlijk gezegd rijdt die ook echt goed en is voor het geld een koopje. Ik heb KTM overwogen, maar ik wilde de Yamaha-betrouwbaarheid en die prachtige crossplane krukas triple, hij heeft gewoon overal koppel. Ik heb ook een Ducati multistrada, die ik gewoon niet meer rijd omdat het verschrikkelijk is om te rijden in vergelijking met de mt09, het is een genot om er mee over landweggetjes te scheuren en door de bochten te vliegen of gewoon te cruisen en kort te schakelen naar de hoogste versnelling. Lextek zal dus zeer binnenkort een uitlaat beschikbaar hebben, waarschijnlijk uitkomend onder de rechter voetsteun.

#61 ·
Hoi, mijn 2021 sp gaat naar Lextek in Exeter in Engeland als ontwikkelingsfiets op maandag 2 augustus, ze zullen hem 5 dagen hebben waarna er een uitlaat beschikbaar zal zijn voor de nieuwe mt van hen, Woolwich racing kraakt momenteel de ECU, ik zal Lextek vragen om de standaard uitlaat terug op mijn motor te zetten totdat de ECU gekraakt is, want ik wil geen slecht lopende motor, op dit moment is het geweldig en als je ermee cruiset is het uitstekend qua brandstof 57 mijl per Britse gallon of 46,5 per Amerikaanse gallon, als ik hem de sporen geef haal ik nog steeds 45, dat is echt gas geven. Ik heb er 3100 mijl mee gereden, heb hem 1 mei gekocht, ben er helemaal weg van, fantastische motor, ik woon in Dorset, Zuid-Engeland, waar allemaal bochtige wegen zijn, het is perfect, ik vind de handling subliem, mijn broer heeft de standaard motor in tech black en eerlijk gezegd rijdt die ook echt goed en is voor het geld een koopje. Ik heb KTM overwogen, maar ik wilde de Yamaha betrouwbaarheid en die prachtige cross plane krukas triple, hij heeft gewoon overal koppel. Ik heb ook een Ducati multistrada die ik gewoon niet meer rijd omdat het vreselijk is om te rijden in vergelijking met de mt09, het is een genot om mee over landweggetjes te scheuren en door de bochten te vliegen of gewoon te cruisen en kort te schakelen naar de hoogste versnelling. Lextek zal dus zeer binnenkort een uitlaat beschikbaar hebben die waarschijnlijk onder de rechter voetsteun uitkomt.
Ze hebben niet eens de 2021 MT09 als motorfiets in hun database staan, dus je verzint dingen of je informatie over de timing klopt helemaal niet, maat.

#45 ·
Hoewel ik dol ben op de korte pijpen, is mijn enige zorg dat ze stom luidruchtig zullen zijn. Als je daadwerkelijk gaat zitten en de standaard uitlaat verwijdert, zul je zien waarom de huidige uitlaatopties zijn zoals ze zijn - er is daar beneden geen ruimte!