Yamaha FZ-09 Forum banner
221 - 240 of 329 Posts
Hé jongens, ik worstel om te beslissen welke uitlaat ik moet nemen, Yoshimura of carbon Akraprovic. Ik had vroeger een fz6r met een Delkevic uitlaat erop en die was schreeuwend luid. Ik heb geprobeerd mensen om me heen te vinden met die uitlaten, zodat ik kan horen hoe luid ze echt zijn. Dus mijn vraag aan jullie is, als jullie ze allebei in het echt hebben gehoord, is er dan een van de twee 'te' luid? (Ik laat 'te luid' aan jullie beoordeling over) (Ik heb ook YT-video's bekeken, maar die geven me niet echt een goed idee van het totale volume van de uitlaten)
Ik heb zowel de Yoshimura AT2 als de Akrapovic Carbon op mijn 2021 MT09 SP gehad. Ik ben momenteel terug bij het "herontworpen" Yoshimura AT2 systeem. De Akrapovic is naar mijn mening niet "te luid" met of zonder de db-inzet. De Yoshimura neigt meer naar het "te luid" spectrum zonder de db-inzet, maar is vergelijkbaar met de Akrapovic met de inzet geïnstalleerd.

Mijn super nauwkeurige uitlaatgeluidsschaal 1 tot 10. 1=standaard uitlaat/10=rechte open headers

Standaard = 1

• Akrapovic met db-inzet = 5
  • Akrapovic zonder db-inzet = 5,5

• Yoshimura met db-inzet = 5,5
  • Yoshimura zonder db-inzet = 7,5

Ik kan gemakkelijk en duidelijk communiceren met mijn mede-rijders via onze Bluetooth comms, maar zonder de db-inzet op de Yoshi, zal de uitlaat soms doorsijpelen naar de luidsprekers van de andere rijders als ik hard accelereer.

Ik geloof dat de locatie van de uitlaatuitlaat een rol speelt in hoe luid het lijkt voor de rijder. De Akra komt helemaal achteraan, richting de achterkant van de motor, terwijl de Yoshi direct naast de rechtervoet van de rijder uitkomt. De luidheid kan anders zijn voor iemand die op de stoep staat en je voorbij hoort rijden.

Ik heb zowel de Yoshimura AT2 als de Akrapovic Carbon gehad op mijn 2021 MT09 SP. Ik ben momenteel terug bij het "herontworpen" Yoshimura AT2-systeem. De Akrapovic is naar mijn mening niet "te luid", met of zonder de db-inzet. De Yoshimura neigt meer naar het "te luid"-spectrum zonder de db-inzet, maar is vergelijkbaar met de Akrapovic met de inzet geïnstalleerd.

View attachment 172213 View attachment 172214 View attachment 172215

Mijn supernauwkeurige uitlaatgeluidsschaal van 1 tot 10. 1=standaard uitlaat/10=rechte open headers

Standaard = 1

Akrapovic met db-inzet = 5
Akrapovic zonder db-inzet = 5,5

Yoshimura met db-inzet = 5,5
Yoshimura zonder db-inzet = 7,5

Ik kan gemakkelijk en duidelijk communiceren met mijn mede-rijders via onze bluetooth-communicatie, met beide, maar zonder de db-inzet op de Yoshi, zal de uitlaat soms doorsijpelen naar de luidsprekers van de andere rijders wanneer ik hard accelereer.

Ik geloof dat de locatie van de uitlaatuitlaat een rol speelt in hoe luid het lijkt voor de rijder. De Akra komt ver naar achteren uit, richting de achterkant van de motor, terwijl de Yoshi direct naast de rechtervoet van de rijder uitkomt. De luidheid kan anders zijn voor iemand die op de stoep staat en je voorbij hoort rijden.
Geweldig, bedankt voor zo'n gedetailleerd antwoord! Ik denk dat ik voor de Akra ga, aangezien deze wat goedkoper is en ik het uiterlijk ervan mooi vind. Is er een reden waarom je nu weer de yoshi gebruikt? Nogmaals, veel dank voor het gedetailleerde antwoord!

Geweldig, bedankt voor zo'n gedetailleerd antwoord! Ik denk dat ik voor de Akra ga, omdat die wat goedkoper is en ik de look ervan mooi vind. Is er een reden dat je nu weer de Yoshi gebruikt? Nogmaals, heel erg bedankt voor het gedetailleerde antwoord!
Ik geef gewoon de voorkeur aan de look van de Yoshi, maar de Akra is een geweldig systeem en ik zou willen stellen dat de bouwkwaliteit nog steeds beter is dan die van de Yoshi. Je kunt echt geen verkeerde keuze maken met beide.

Wat is het verschil tussen de GYA8891T en de GYA8893T, alstublieft?

Zien ze er qua uiterlijk precies hetzelfde uit?
Ik neem aan dat de 8891T de roestvrijstalen headers heeft en de 8893T de Ti-headers en dat de rest van de componenten precies hetzelfde is?

Ik neem aan dat ze precies hetzelfde zullen klinken, maar ik denk dat de SS-headers naar een Ti-pijp er raar uit kunnen zien (hoewel ik hier denk ik gewoon kieskeurig ben)

Wat is het verschil tussen de GYA8891T en de GYA8893T?

Zien ze er qua uiterlijk precies hetzelfde uit?
Ik neem aan dat de 8891T de roestvrijstalen headers heeft en de 8893T de Ti headers en dat de rest van de componenten precies hetzelfde is?

Ik neem aan dat ze precies hetzelfde zullen klinken, maar ik denk dat de SS headers naar een Ti pijp er misschien raar uit zullen zien (hoewel ik hier denk ik gewoon kieskeurig ben)
de 93 is volledig titanium, de 91 alleen de demper is ti de rest is roestvrij staal, ze zien er hetzelfde uit

titanium geeft meestal een iets ander geluid dat moeilijk te horen zou zijn als je ze niet naast elkaar zou zetten

de 93 is volledig titanium, de 91 heeft alleen een titanium demper, de rest is roestvrij staal, ze zien er hetzelfde uit

titanium geeft meestal een iets ander geluid dat moeilijk te horen is als je ze niet naast elkaar hebt
Bedankt - ik ben nu in staat om te beslissen welke uitlaat ik moet kopen en zal waarschijnlijk in de komende 2 weken een bestelling plaatsen

Maakt me niet uit wat de uitlaat weegt, alleen hoe hij eruit ziet en klinkt (vermogenswinst is altijd een bonus)

Arrow - high mount
SC project - S1
Spark - grid-O racing in Ti of SS

SC is de laagste prijs en de Spark Ti is meer dan het dubbele (voor waar ik in de wereld ben)
De arrow is bijna dezelfde prijs als de full Ti spark

Mijn grootste probleem met de spark is dat de headers van de arrow en de SC project de lijnen van de motor mooi volgen, maar de spark komt gewoon in een rechte hoek naar beneden en laat de headers er verschrikkelijk uitzien (zie foto's hieronder)

Ik weet dat het subjectief is, maar wat moet ik nemen? (Een tune is er ongeacht het systeem)

Misschien wil ik tegelijkertijd een luchtfilter, dus ik weet niet zeker wat het gemakkelijkst te onderhouden is - K&N, Sprint of DNA?
Iedereen die naast #vcyclenut wil reageren, is welkom

Ik wacht al 9 maanden om in deze fase te komen, dus ik ben bijna klaar om een bestelling te plaatsen

ja, je zou een goede ecu-flash moeten krijgen, ik weet niet wie ik je daar kan aanbevelen, maar zonder dat zal de motor een paar plekken ontwikkelen waar hij slecht loopt
er is hier een zeer goede tuner die de semi-profi-bikers gebruiken en die alle andere monteurs ook aanbevelen - woolich-pakket, re-map etc etc

Uitlaatkeuze - het beste voor geluid en uiterlijk?
SC-project, Arrow of Spark

Filterkeuze - het beste voor onderhoudsgemak?
K&N, DNA of Sprint

Ik heb meer dan een maand geleden een HP5 besteld omdat ik naar de opnames luisterde en de HP5 zonder de demper in het midden het beste klonk - het is de moeite waard om een goede subwoofer te hebben om te horen hoe het klinkt. (1) Yamaha MT-09 2021 💥 Full Dominator Exhaust 🔥 Sound Test & Dyno 🔊 Pure Sound 🎧 HQ Sound 🇵🇱 ⚡ FZ-09 - YouTube

Dominator verzendt niet naar Hong Kong, dus ik heb het via de officiële reseller gekregen, en helaas is dat traag. Ik heb het op 9 augustus besteld en het is net begonnen aan zijn reis naar mij :-( Dus ik weet nog niet of ik de juiste keuze heb gemaakt.

Ik vind het niet erg om opnieuw te oliën, dus ik heb de DNA gekregen - het lijkt heel weinig verschil te hebben gemaakt - het is volledig subjectief, maar het inlaatgeluid is veranderd en de motor lijkt soepeler te lopen.

er is hier een zeer goede tuner die de semi-pro bikers gebruiken en alle andere monteurs bevelen hem ook aan - woolich pakket, re-map etc etc

Uitlaatkeuze - beste voor geluid en looks?
SC project, Arrow of Spark

Filterkeuze - beste voor onderhoud?
K&N, DNA of Sprint
ik heb het sc project hier nog niet om volledig commentaar te geven, het is de volgende die ik test

ik geef de voorkeur aan het sprintfilter

ik heb het SC-project hier nog niet om volledig commentaar te geven, het is de volgende die ik test.

ik geef de voorkeur aan het sprintfilter.
dank u -

sorry voor alle vragen - maar er komen maar 6x MT09 per seizoen in Dubai, dus we kunnen geen van de mods/uitlaten etc. uit de eerste hand zien of horen

ik neig naar de Spark ti, want hier is het ongeveer US$ 150 meer - de heel kleine clip van het geluid op de Spark-video klinkt erg diep, dus ik vind het leuk

was me gewoon afvragend hoe vergelijkbaar het geluid van de pijl was met de vonk

ik zal kijken of ik het veerfilter naar Dubai kan bestellen

Hoi mensen,

Ik ben hier nieuw en ik weet niet of iemand anders dezelfde vraag al heeft gesteld of niet.

Ik heb de 2021 MT09 en heb er al 2000 km op gereden. Ik ben van plan er een volledig systeem op te zetten, maar het enige beschikbare volledige systeem is van Akrapovich. Ik vind het echt niet leuk hoe ze het systeem hebben gemaakt met de demper zo hoog geïnstalleerd, dus ik moet op zoek naar andere opties. Ik zou graag iets willen hebben dat lijkt op de oudere modellen waarbij de demper eronder zit.
Weet je van andere merken die iets voor de 2021 MT09 hebben uitgebracht?
Yoshimura AT2 eindelijk beschikbaar na bijna een jaar wachten. Ik had een volledig Yosh R77-systeem op mijn '18 mt09 en vond het geweldig. Zou het Yosh-systeem voor mijn nieuwe '21 mt09 hebben opgehaald, maar ik heb een bijna nieuwe '18 mt10 voor een spotprijs gekocht en ga me voorlopig concentreren op de grote 10. Kan er uiteindelijk ook voor kiezen om de mt09 te houden, in dat geval koop ik dit nieuwe AT2-systeem en laat ik het flashen door David van Vcyclenut. Ze stuurden me de melding dat ze weer op voorraad waren, dus ik zou ze halen zolang ze hot zijn! Lol

ik heb het sc-project hier nog niet om volledig commentaar te geven, het is de volgende die ik test

ik geef de voorkeur aan het sprintfilter
Mijn SC Project S1 komt hopelijk vrijdag. Zou het dit weekend op de motor moeten hebben. Ik kijk uit naar uw testresultaten, aangezien ik u hoogstwaarschijnlijk mijn ECU voor de SC-flash zal sturen

Mijn SC Project S1 komt hopelijk vrijdag. Zou het dit weekend op de motor moeten hebben. Ik kijk uit naar uw testresultaten, aangezien ik u hoogstwaarschijnlijk mijn ECU zal sturen voor de SC-flash
Het lijkt erop dat SC ze verzendt, dus mijn dealerbestelling zou ook snel verzonden moeten worden!

Ik ben ook op zoek gegaan naar een aftermarket uitlaat. Eerder deze week moest ik mijn auto laten keuren en ik raakte in gesprek met de ingenieur daar over verschillende, enigszins technische dingen. Tijdens het gesprek zei ik aan het eind tegen hem: “Nou, zolang ze geen APK voor motoren doen, zitten we goed.”

Hij lachte en zei tegen me: “Oh .. dat gaan ze wel doen!!”. Hij printte en liet me de richtlijn zien van het ministerie van transport van mijn land, die volgens mij van de EU kwam. Het was een intentie om te documenteren, waarvan hij zei dat de APK over 1-2 jaar van toepassing zou zijn op motoren.

Ik ben er niet zeker van of het de moeite waard is om bijna 2000 euro (inclusief afstelling en filters) te investeren in een aftermarket uitlaat, als het gegarandeerd is dat deze niet door de keuring komt. De boetes zijn hoog en ze hoeven je niet staande te houden om je te controleren. Ze scannen de platen van de camera's en bezorgen de boete per post😂

View attachment 168269
View attachment 168268
View attachment 168267 Voor mensen die op zoek zijn naar een uitlaat van zeer goede kwaliteit en geen gat in hun portemonnee willen branden, haal een dominator... Het lassen is uitstekend, de pasvorm geweldig en het geluid geweldig.. zou het ten zeerste aanbevelen.
De motor gaat volgende week op de testbank voor een hermapping en ik zal de nummers bevestigen.
Aleks
Hé bro, welk model dominator is dit? En hebben ze het in het zwart? Heb een sp22

221 - 240 of 329 Posts