Yamaha FZ-09 Forum banner
21 - 40 of 75 Posts
Hé! Over flitsen gesproken...waar kan ik mijn 2014 fz09 laten flashen met een yoshi R-77 roestvrijstalen volledige uitlaat? Ik krijg kleine backfires, maar heb het gevoel dat mijn fiets nog meer van me zou kunnen houden.
@vcyclenut

De antwoorden hier zijn als wtf zijn mensen high? Deze motorfiets maakt letterlijk nergens vermogen. lol. Mt 09 fs. Ik hou wel van het gewicht. Dat is alles. Eerlijk gezegd kan ik het geluid ook niet uitstaan. Haha.
Je hebt gelijk.

Het internet heeft deze motoren VEEL gehyped en elke wannabe hooligan sprong op de bandwagon.

Het is echt de fly by wire die het tegenhoudt. Ik denk dat de vroege motoren veel punchier aanvoelen dan de huidige modellen. Mijn 09 is een '16. Ik had ook een '16 FZ07. FZ07 had mechanische gashendel en het koppel was direct. Een flash om de gashendel te ontgrendelen zou helpen, maar 850cc gaat nooit een literfiets verslaan.

Discussion starter · #25 ·
Oké jongens, serieus, ik wil van deze motorfiets houden, maar hij heeft echt geen koppel in het lage toerental. Ik denk echt dat hij veel meer potentieel heeft dan dit. Deze motorfiets zou niet tot 9000 tpm hoeven te komen voordat hij begint te trekken. Houdt de ecu hem tegen tot 500 mijl? Heb ik een ecu-flash nodig om de elektronische gasklep los te laten? Het moet wel iets zijn. Mijn sneer was gewoon mijn frustratie, ik ben niet aan het trollen. Ik wil echt dat deze motorfiets scheurt.

Oké jongens, serieus, ik wil van deze motorfiets houden, maar hij heeft echt geen koppel in het lage toerental. Ik denk echt dat hij veel meer potentieel heeft dan dit. Deze motorfiets zou niet 9000 tpm hoeven te bereiken voordat hij begint te trekken. Houdt de ecu hem tegen tot 500 mijl? Heb ik een ecu-flash nodig om de elektronische gasklep los te laten? Het moet wel iets zijn. Mijn steekjes waren gewoon mijn frustratie, ik ben niet aan het trollen. Ik wil echt dat deze motorfiets scheurt
In de standaarduitvoering zijn er gasbeperkingen in de 1e en 2e versnelling, vooral slecht in de 2e versnelling als je de gashendel opendraait bij een laag toerental. Je moet opnieuw flashen om deze beperkingen te verwijderen.
Zelfs volledig ontketend zal hij nooit zo scheuren als een volle 1000. Het echte voordeel van de 09 is het lichte gewicht.

Koop een goede reflash, zoals die van Vcyclenut, en als je nog steeds het gevoel hebt dat het niet genoeg is, zijn er veel andere geweldige motoren. MT-10, Hornet 1000, Z H2, plus Euro-motoren als je bereid bent om ermee om te gaan.

P.S. Als de motorfiets pas echt goed trekt bij 9000 tpm, en je bent niet gewoon melodramatisch, dan kan er daadwerkelijk iets mis zijn met je motorfiets.

Misschien wat video's plaatsen van hoe de motorfiets zich gedraagt.

Rijden op een gen1 FZ09 zonder een vcyclenut flash is als seks hebben met een slappe penis - hoe dan ook, sommige dingen zijn essentieel. Een beetje zoeken hier zal je overtuigen!

Oké jongens, serieus, ik wil van deze motorfiets houden, maar hij heeft echt geen koppel in het lage toerental. Ik denk echt dat hij veel meer potentieel heeft dan dit. Deze motorfiets zou niet 9000 tpm hoeven te halen voordat hij begint te trekken. Houdt de ecu hem tegen tot 500 mijl? Heb ik een ecu-flash nodig om de elektronische gasklep los te laten? Het moet wel iets zijn. Mijn prikjes waren gewoon mijn frustratie, ik ben niet aan het trollen. Ik wil echt dat deze motorfiets scheurt
Mijn vraag is: hoeveel weeg je? Ik weeg 180 en ze begint bij 4000 toeren te scheuren en dat is op een 2015...

Het heeft een beetje stok hoog in de toeren, de 2e versnelling komt snel genoeg voor mij op, standaard met alle veiligheidsvoorzieningen aan. IMO voelt het eigenlijk sneller aan dan ik had verwacht als ik naar de snelheidsmeter of de camera kijk. Met het koppel dat het bij elke toerenstand heeft, reageert het alsof er iets is, in tegenstelling tot een gsxr 750 die gewoon vermogen opbouwt tot de top en stiekem snel is. Veel langzame motoren zijn stiekem snel. Het gebrek aan koppel in een kleine inline vier vind ik fijner in de bochten en kan hem gewoon in de 2e of 3e versnelling zetten en ongeveer 200 km/u doen. Ik heb er al een tijdje niet meer op gereden, maar ik denk niet dat iemand teleurgesteld zal zijn over de 120 pk die niet snel zijn. De volledig kuipende sportmotoren zijn allemaal hetzelfde en krijgen er 2 als dat je ding is. Ik zou misschien nog een keer op een gebruikte s1000rr kunnen rijden, mijn oude hayabusa kan van onderaf trekken, maar het is allemaal verkeerd, voeten te hoog en dan te veel rek naar de sturen. Het is op een bepaalde manier geen slechte thread, zelfs als de op niet echt is, neem ik aan, en gewoon trollt. Misschien ben ik het. Maar de eerste testrit stapte ik van de motor bij de dealer en zei dat hij niet erg snel was. Ik kreeg de motor om te testen in het weekend, ook al had ik al besloten hem te kopen voor een testrit. Het is waarschijnlijk de beste racemotor die ik ooit heb gehad en nu ik weet hoe deze motor kan rijden, gebruik ik hem als leidraad voor hoe ik mijn andere motoren kan laten rijden of kan verwachten. Hij past als een handschoen, direct uit de doos, gewoon perfect, doet wat je verwacht en meer. Ik kon niet eens langer dan 30 minuten op een motor, goldwing of dirtbike blijven zitten zonder extreme pijn in mijn schouderblad. Ik kan de 24sp minstens een uur rijden en hem op cruise zetten, me uitrekken en nog een stukje doorgaan. De motor heeft me eigenlijk weer teruggebracht naar racemotoren en ik was de interesse kwijtgeraakt met pijn op mijn goldwing, hogere sturen, rugleuning, rijder en passagier, alle mods. Als ik hard rijd zoals toen ik jonger was, heb ik ongeveer 20 minuten. Dat is veel, sorry, ik controleer mijn autocorrectie niet. Fijne dag, ik ga de bush in op mijn crf300, waarschijnlijk de langzaamste motor die ik ooit heb gereden. Ik heb een 110 scooter en klx140 voelt responsiever aan, maar het is gewoon zo stressvrij, zo gemakkelijk om hem in elke bocht terug te zetten, gewoon zoveel plezier met alle verschillende soorten motoren.

Vanmorgen heb ik op YouTube iets bekeken over een turbo mt07. Na een paar snelle motoren slijt de nieuwheid eraf. De helft van de tijd dat ik op straat rijd, ben ik waarschijnlijk blij met de 07. Ik ga er toch over nadenken. Als ik vermogen najaag, is het echt nooit genoeg. Kan net zo goed een Tesla kopen, die verslaat de meeste literfietsen. Dat is als je daarvan houdt. Er is niets mis mee. Ik zeg maar

Eerlijk gezegd, ik denk dat iedereen wel eens van een warp-snelheid geniet, maar iets met 150+ pk is een absolute uitdaging om de kracht op de grond te krijgen. Ik heb gemerkt dat 100-120 pk meer dan genoeg is om mijn freak te laten zien zonder constant het gevoel te hebben dat ik bijna doodging...

Daar zit veel in. Ik speel niet graag waar ander verkeer en de politie rondhangen. Om motoren van 150+ pk los te laten, heb je een snelweg nodig. Snelwegen zijn niet leuk.

Evenzo geen 65-70 pk crossmotoren meer voor mij. Ze maken je gewoon moe. 45 pk voelt goed aan, ik ben sneller dan ooit en ik kan de hele dag doorgaan zonder moe te worden door de hele tijd de motor tegen te houden.

Eerlijk gezegd, ik denk dat iedereen wel eens van een warp speed blast geniet, maar iets met 150+ pk is een absolute uitdaging om de kracht op de grond te krijgen.
Mijn BMW heeft meer dan 165 pk en dit klopt. Alles op deze motor gaat zoveel sneller dan op mijn FZ ter vergelijking. Je kunt de motor loslaten op de snelwegen, of op de binnenwegen tussen elke bocht waar de weg recht is, wat gewoon betekent dat je goed moet kunnen remmen. De krachten die je voelt zijn ongelooflijk en erg verslavend. Alleen al de wind wil je hoofd eraf rukken bij 150 mph. :LOL:

Er is iets heel bevredigends aan het hard rijden op de FZ09, omdat je het echt moet verdienen. De 1000's zijn als een cheat code: Draai aan de luide hendel en weg ben je.

De nieuwe lithiumbatterijen zijn er en de Stark barges 80pk is echt. Ktm 450 heeft 60pk en weegt minder, maar het zal niet lang duren. De technologie is er al. Een knop zal uiteindelijk het enige verschil in vermogen zijn. We hebben ruimteschepen 🚀 in theorie als mensen willen vertrekken. Maar wat is de zin ervan als niet iedereen er een kan hebben. Zoals het internet als niemand erop zit. Alle vastgelegde geschiedenis zit in de genen. Slechts een 3D-weergave van een 2D-wereld, enzovoort. Ik heb nog geen 3D-printer, maar ik gok dat alle informatie wordt opgeslagen in een flatscreen met veel enen en nullen. We zijn nog steeds vuur en wielen, dus geniet ervan zolang het duurt. 😜

21 - 40 of 75 Posts