Bedankt. Ik denk dat ik een heel klein verlies voel in de gasrespons vanaf ongeveer 4k, wat een beetje minder koppel zou betekenen vanwege de tegendruk die wordt gecreëerd door een 42 mm uitlaat na een 46 mm geperforeerde demperkern en een 48 mm collectorpijp. Ik kan niet zeggen dat ik enig verlies in het topsegment heb gemerkt - hij haalt nog steeds de snelheidsbegrenzer en voelt alsof er meer in zit ;-) Het creëerde geen merkbare dipjes. Hij is veel stiller - ik gok dat het ongeveer halverwege zit tussen standaard en geen dB-killer, dus misschien rond de -3dB.
Hoewel de Dominator in het slechtste geval 5 pk verlies zou kunnen hebben, zijn er dankzij de geweldige Vcyclenut ook andere dB-killers getest.
Voor zover ik kan zien, gaat de Leo Vince dB-killer vóór de demper en de demper in vanaf het einde van de collectorpijp.
DBKILLER #1861-1586 | LeoVince, dus het is een ander beest dan die van Dominator, maar enigszins vergelijkbaar met een andere dB-killer waarmee ik aan het experimenteren ben.
Vcyclenut testte de Leo Vince met en zonder dB-killer en zag slechts 1 pk verlies, en het dB-verlies was vooral bij stationair draaien "Zonder DB-killer 70,4 dB bij stationair draaien 113,2 tijdens de dynotest. Met DB-killer 63,7 bij stationair draaien 112,2 tijdens de dynotest."
Leo Vince testing - FLASHED BY VCYCLENUT
Hij testte ook de Arrow dB-killer - die uitlaat is erg vergelijkbaar met die van Dominator, net als de dB-killer. Dat laat een verlies van 3,7 pk zien
Arrow exhuast testing - FLASHED BY VCYCLENUT en "maakt een zeer merkbaar verschil in geluidsniveau".