Yamaha FZ-09 Forum banner
21 - 37 of 37 Posts
Około 3 tygodnie temu uderzyłem w kamień nieco większy od pięści z prędkością około 40 mil na godzinę po lewej stronie przedniego koła. Spowodowało to prawie niezauważalne zgięcie na krawędzi koła po lewej stronie.

Nie wiem, czy motocykl zawsze tak się prowadził, czy nie, ale kiedy puszczam kierownicę, motocykl zaczyna skręcać w lewo, na tyle, że muszę pochylić ciało w prawo, aby jechać prosto.

Czy coś się rozregulowało, czy wszystkie te motocykle tak się prowadzą?

Wysłane z mojego SM-G975U1 za pomocą Tapatalk
Najprawdopodobniej tylne koło podąża w kierunku zewnętrznej (prawej strony) lewego zakrętu.

Poluzuj nakrętkę osi na tylnym kole i wyreguluj śrubę regulacyjną po prawej stronie o jeden pełny obrót. Dokręć regulator i nakrętkę osi i wybierz się na jazdę próbną. Wyjedź na ładną, długą, płaską drogę i jedź po środku, gdzie korona nie skręca w prawo ani w lewo. Wrzuć najwyższy bieg przy prędkości około 50 mil na godzinę i ponownie puść kierownicę, aby sprawdzić, czy tendencja do skręcania w lewo uległa poprawie. Upewnij się, że nie jest wietrzny dzień, ponieważ to zakłóci wynik.
 
Buddy miał podobny problem zeszłego lata... Okazało się, że jeździł z portfelem w tylnej kieszeni...
 
Około 3 tygodnie temu uderzyłem w kamień nieco większy od pięści z prędkością około 40 mil na godzinę po lewej stronie przedniego koła. Spowodowało to prawie niezauważalne zgięcie na krawędzi koła po lewej stronie.

Nie wiem, czy motocykl zawsze tak się prowadził, czy nie, ale kiedy puszczam kierownicę, motocykl zaczyna skręcać w lewo, na tyle, że muszę pochylić ciało w prawo, aby jechać prosto.

Czy coś się nie dopasowało, czy wszystkie te motocykle tak się prowadzą?

Wysłane z mojego SM-G975U1 za pomocą Tapatalk
Kiedy po raz pierwszy przeczytałem nagłówek, pomyślałem, że przyczyną jest to, że tylne koło jest lekko pochylone w prawo. Po przeczytaniu o uderzeniu sugeruję poluzowanie każdej śruby na potrójnych zaciskach u góry i na dole (nie na środkowym wale), a nawet poluzowanie wrzeciona przedniego koła i poruszanie wszystkim do przodu i do tyłu, a następnie ponowne wycentrowanie wszystkiego tak, jakbyś składał to od podstaw.

Poza tym "przestań pochylać się w lewo". ;)
 
O tak, sprawdź bicie na przodzie.

SPECYFIKACJA POMIARU
Koło stalowe (radialne) (średnia z lewej i prawej)0,6 mm (0,024 cala)[/TD>
Koło stalowe (osiowe)[/TD>
[TD]1,0 mm (0,039 cala)[/TD>
Koło aluminiowe (radialne)0,3 mm (0,012 cala)[/TD>
Koło aluminiowe (osiowe)0,3 mm (0,012 cala)[/TD>
[TD]
[TD]
[TD]
[TD]
 
Discussion starter · #27 ·
Kiedy po raz pierwszy przeczytałem nagłówek, pomyślałem, że przyczyną jest lekkie przechylenie tylnego koła w prawo. Po przeczytaniu o uderzeniu sugeruję poluzowanie każdej śruby na górnych i dolnych potrójnych zaciskach (nie na środkowym wale), a nawet poluzowanie wrzeciona przedniego koła i poruszanie wszystkim w przód i w tył, a następnie ponowne wycentrowanie wszystkiego tak, jakbyś składał to od zera.

Poza tym "przestań przechylać się w lewo". ;)
Nigdy wcześniej tego nie robiłem, ale zakładam, że poluzowanie wszystkiego pozwoli widelcom wrócić na swoje miejsce, jeśli się skręciły?

Więc po prostu poluzować potrójne zaciski, poruszać wszystkim od kierownicy i po prostu wyprostować koło i dokręcić?

Wysłane z SM-G975U1 za pomocą Tapatalk
 
  1. Tak, po prostu poluzuj 8 śrub, które zaciskają widelce (dolną bardziej), górną tylko na tyle, aby umożliwić obrót, ale nie wypadła. Przednie koło oczywiście w górze. Chwianie, o którym mówię, pochodzi albo z przedniego koła, albo z kierownicy. Chcę tylko uwolnić elementy z obecnej pozycji do przodu i do tyłu, a następnie wycentrować kierownicę i koło oraz lekko dopasować śruby zaciskowe, aby uzyskać najprawdziwszy środek, jaki można (czasami pomocne jest siedzenie modelki w stroju kąpielowym na motocyklu, trzymającej kierownicę całkowicie prosto). Spójrz od przodu do tyłu, a następnie z boku na bok. Dokręć oś przedniego koła, a następnie śruby zaciskowe, ale zawsze sprawdzaj po drodze. Kiedy będziesz zadowolony, dokręć do specyfikacji. Zakładając, że wszystkie części zawieszenia są prawidłowe i nie są zgięte. Powinno być wystarczająco prosto.

Może pomóc - może nie

Ale to wyeliminuje to jako problem. Drugim powodem może być siła odśrodkowa spowodowana uszkodzeniem osi koła, jeśli nie jest już proste, a więc test bicia za pomocą czujnika zegarowego. 0,012/0,3 mm to maksimum. Dwanaście tysięcznych cala lub trzy dziesiąte milimetra. Wszystko poza tym kup nowe koło. Lepiej kupić naprawdę fajne koła - wymówkę, której szukałeś.
 
Nigdy wcześniej tego nie robiłem, ale zakładam, że poluzowanie wszystkiego pozwoli widelcom wrócić na swoje miejsce, jeśli zostały skręcone?

Więc po prostu poluzować potrójne zaciski, poruszać wszystkim od kierownicy i po prostu wyprostować koło i dokręcić?
Pytanie: Kiedy uderzyłeś w tę skałę, uderzyłeś w nią tak mocno, że zobaczyłeś swoje życie przed sobą i nawet nie możesz uwierzyć, że się nie rozbiłeś?
 
Discussion starter · #30 ·
  1. Tak, po prostu poluzuj 8 śrub, które zaciskają widelce (dolną bardziej), górną tylko tyle, żeby można było obrócić, ale żeby nie wypadła. Przednie koło oczywiście w górze. Chwianie, o którym mówię, pochodzi albo z przedniego koła, albo z kierownicy. Chcę tylko uwolnić elementy z obecnej pozycji w przód i w tył, a następnie wycentrować kierownicę i koło oraz lekko doprecyzować śruby zaciskowe, aby uzyskać jak najprawdziwszy środek (czasami pomaga modelka w kostiumie kąpielowym siedząca na rowerze i trzymająca kierownicę całkowicie prosto). Spójrz od przodu do tyłu, a następnie od boku do boku. Dokręć oś przedniego koła, a następnie śruby zaciskowe, ale zawsze sprawdzaj po drodze. Kiedy będziesz zadowolony, dokręć do specyfikacji. Zakładając, że wszystkie części zawieszenia są proste i nie wygięte. Powinno być wystarczająco prosto.
może pomóc - może nie

Ale to wyeliminuje to jako problem. Drugim powodem może być siła odśrodkowa spowodowana uszkodzeniem osi koła, jeśli nie jest już proste, a więc test bicia z czujnikiem zegarowym. 0,012/0,3 mm to maksimum. Dwanaście tysięcznych cala lub trzy dziesiąte milimetra. Jeśli coś jest poza tym, kup nowe koło. Lepiej kupić naprawdę fajne koła - wymówkę, której szukałeś.
Spróbuję najpierw wyregulować tylne koło, aby sprawdzić, czy to rozwiąże problem. Nie sądzę, żeby uderzenie było na tyle silne, żeby wypchnąć widelce z osi.

Koło ma najmniejsze zgięcie, ale na wszelki wypadek sprawdzę bicie.

Wysłane z mojego SM-G975U1 za pomocą Tapatalk
 
Spróbuję najpierw wyrównać tylne koło, żeby zobaczyć, czy to rozwiąże problem. Nie sądzę, żeby uderzenie było na tyle silne, żeby wypchnąć widelce z osi.

Koło ma najmniejsze zgięcie, ale na wszelki wypadek sprawdzę bicie.

Wysłane z mojego SM-G975U1 za pomocą Tapatalk
Sprawdź po obu stronach.
 
Wow, dzięki, to wiele wyjaśnia! Spróbuję tej metody tak szybko, jak to możliwe.

Wysłane z mojego SM-G975U1 za pomocą Tapatalk
Podoba mi się to, ale nie uwzględnia uszkodzonej geometrii przedniego zawieszenia. Co jeśli uderzenie wygięło potrójne zaciski, wątpię w to, ale weźmy to pod uwagę dla ćwiczenia. Powiedzmy, że lewy widelec jest cofnięty o 1-2 mm. Co by to zrobiło? Zgadza się, przechyliłoby przednie koło w lewo. Jedynym powodem, dla którego Twój motocykl skręcałby bez trzymania kierownicy przy prędkości 30-50 mil na godzinę, jest to, że geometria przedniego koła nie jest już prostopadła do tylnej osi. Motocykle z założenia utrzymują prostą linię bez kierowcy, chyba że w coś uderzą lub prędkość zostanie zmniejszona do chwiejności. Hmm? Sprawdź również uszczelki widelca na lewym widelcu. Słabe ciśnienie na jednym widelcu może mieć taki efekt, jaki widzisz. To naciągane.
 
Discussion starter · #33 ·
Więc to jest konfiguracja, którą skonfigurowałem, mam nadzieję, że zapewni dokładne wyniki.

Dość oczywiste jest, że tylne koło jest skierowane w prawo, co spowodowałoby, że motocykl skręcałby w lewo.

Wkrótce zaktualizuję wyniki.
Image
Image
Image
Image
Image


Wysłane z mojego SM-G975U1 używając Tapatalk
 
Do naprawienia. Więc napraw to. Daj nam znać, jak poszło. PS. Dokręć to cholerstwo do odpowiednich 110 funtów stóp, kiedy skończysz.
 
Do naprawienia. Więc napraw to. Daj nam znać, jak poszło. PS. Dokręć to cholerstwo do odpowiednich 110 funtów stóp po zakończeniu.
Proszę nie dokręcać tego cholerstwa do 110 stóp funtów po zakończeniu! Była dość duża grupa z nas, którym nakrętki osi się zatarły, a klocki osi się zerwały z tego powodu, co doprowadziło do konieczności odcięcia osi i wymiany.

Oto kilka linków do wątków na ten temat. Ostrzegam!


 
  • Like
Reactions: betoney
Trochę środka zapobiegającego zapiekaniu by pomogło. Również, jeśli używasz klucza dynamometrycznego ze sprężyną, upewnij się, że jest on ustawiony na 0 funtów, gdy nie jest używany. Myślę, że możesz zejść do 100 funtów, jeśli poczujesz się lepiej. Jestem pewien, że specyfikacja momentu obrotowego ma coś wspólnego z potężną siłą momentu obrotowego, jaką te motocykle wywierają na stronę napędową. Jest dużo siły, która chce pociągnąć tę stronę zębatki do przodu. Tylko myśl.
 
21 - 37 of 37 Posts