Yamaha FZ-09 Forum banner

2021 - op Tracer 9 GT tankafdekking & tankverwijdering gemakkelijk gemaakt

15K views 10 replies 3 participants last post by  Turd Ferguson  
#1 ·
De voorste bovenste tankafdekkingen lijken behoorlijk complex in de manier waarop ze in elkaar zijn gezet en aan de tank zijn vastgeschroefd. Ik kan nergens een fotoserie of video vinden die de volgorde laat zien van hoe ze het beste verwijderd kunnen worden. Heeft iemand een fotoserie of video? Bedankt!!

#2 ·
Er zijn waarschijnlijk geen video's. Ik denk dat ze ervan uitgaan dat als je dingen wilt doen waarvoor je de gastank moet verwijderen, je wel kunt uitzoeken hoe je de carrosserie eraf kunt halen. Dat gezegd hebbende, IMO, motorcarrosserie is een ingewikkelde puinhoop. Vooral... die rigoddamndiculous verborgen bevestigingsmiddelen. Wat ik altijd heb gedaan, is naar de website van Partzilla gaan en de onderdelentekening bekijken. Het heeft me altijd in de buurt gebracht, zodat ik het kon uitzoeken. Uit nieuwsgierigheid: wat probeer je te bereiken?

#5 ·
Er zijn waarschijnlijk geen video's. Ik denk dat ze ervan uitgaan dat als je dingen wilt doen waarvoor je de gastank moet verwijderen, je wel kunt uitvogelen hoe je de carrosserie eraf kunt halen. Dat gezegd hebbende, IMO, motorfiets carrosserie is een ingewikkelde puinhoop. Vooral... die rigoddamndiculous verborgen bevestigingsmiddelen. Wat ik altijd heb gedaan, is naar de website van Partzilla gaan en de onderdelentekening bekijken. Het heeft me altijd in de buurt gebracht waar ik het kon uitzoeken. Uit nieuwsgierigheid, wat probeer je te bereiken?
Moet de ECM eruit halen voor een vcyclenut flash

#4 · (Edited)
ik weet dat de oude een pijn in de kont was, ik gok dat de nieuwe motorfiets niet veel beter is.

plaats wat foto's, misschien kan ik helpen
Dat zou geweldig zijn! Ik kan niet geloven al dat plastic spul daar vooraan in duizend stukken. De radiatorbeschermers zijn gemakkelijk te verwijderen en de middenkap bij het contactslot ook, maar de rest is een rommeltje!

Je hebt zo'n mooie gids voor de MT-09. Met al die tracer 9 die nu draaien, zouden ze een goede klantengroep voor je moeten worden en de hulp ook kunnen gebruiken! (y)

#11 · (Edited)
Oké. Eindelijk ben ik er aan toe gekomen om de ECM te verwijderen en heb ik hem vandaag naar Vcyclenut gestuurd voor mijn flash. Eigenlijk is het verwijderen van de cover op de nieuwe T9GT super simpel. Kostte me 30 minuten om alles zorgvuldig te doen.

- Ten eerste, als je er bent, VERWIJDER de HELE tank van de motor. Het maakt het verwijderen van de ECM zoveel gemakkelijker dan alleen de voorkant op te tillen. Ik heb mijn tank leeg gereden tot ongeveer 1/2 gallon brandstof en je kunt de ontluchtings- en brandstofleidingen loskoppelen zonder te morsen.

Vervolgens ... de panelen:
  1. Ten eerste, verwijder de stoelen en alle panelen rond de achterste tankbevestiging (zwarte middenkap en zijkappen), en schroef de tankbevestiging aan het frame los (4 bouten).
  2. Vervolgens zijn er slechts vier componentengroepen en een middenkap die verwijderd moeten worden rond de voorkant van de tank voordat deze losgeschroefd en opgetild kan worden:
    1. Verwijder de linker- en rechter "Kuipassemblages" die van de koplampen langs de zijkanten van de radiator lopen. Verwijder één bout voor elk, direct naast de koplampen, en de drie plastic klinknagels naast de radiator, trek vervolgens de assemblage naar buiten van de grommet en omhoog uit de onderste haak.
    2. Verwijder de zwarte middenkap van de brandstoftank, direct achter het contactslot ("Brandstoftank Bovenkap"). Deze wordt alleen vastgehouden door twee plastic klinknagels aan de linker- en rechtervoorkant van de kap. Schuif de kap vervolgens naar voren en eraf.
    3. Vervolgens, verwijder de linker- en rechter tankkapassemblages ("Brandstoftank Zijkappen"). Er zijn drie bouten om los te maken: Op de voorste punt van de assemblage, direct achter de koplamp, één aan de onderkant van het midden van de assemblage en één aan de bovenkant van de unit, bevestigd aan een geanodiseerde dwarsbeugel bovenop de tank. Trek vervolgens elke unit uit zijn rubberen grommet.
    4. Dat is het. Verwijder nu de twee voorste tankbevestigingsbouten links en rechts (ze zijn verrassend klein!) en til de tank op om de elektrische FP-connector, de twee ontluchtings-/afvoerleidingen en de hoofdbandstofleiding los te koppelen. De tank komt er helemaal af en je hebt volledige toegang om de ECM gemakkelijk te verwijderen.
Image

Image

Image