Yamaha FZ-09 Forum banner

Top Snelheid Runs

1.1K views 14 replies 11 participants last post by  gbauto  
#1 ·
Wat zeg je???

• Like
Reactions: eebs
#4 ·
Ik haalde afgelopen weekend 140,5 mph (via GPS, dashboard gaf 143 aan), '24 met een vcyclenut-flash. Een rijder van 165 pond in volledige uitrusting.

Ik ging ook bergop en de baan was op, dus ik kan me voorstellen dat het op vlak terrein en meer ruimte een paar mph sneller zou zijn?

#6 ·
Klinkt wel goed, het gaat sneller dan ik op de weg wil gaan en heeft voldoende vermogen en koppel voor mij, maar de opschepperij over de topsnelheid eindigde rond het oversized 1000-tijdperk ninja en blackbird 1100 hayabusa mv f4 enzovoort. Ik zag de snelheidsmeter snel oplopen tot 200 km/u voordat ik de mijne kreeg. Hoorde alle geluiden die hij maakt en liet hem staan ​​totdat de ventilator aanging, al die jazz. Het is een hele goede motor en mooi versneld. Ik denk niet dat het beoordeeld moet worden op zijn topsnelheid. De quickshifter en de kwartmijl tijd zijn behoorlijk indrukwekkend. Ik zie het graag als een iets interessantere, afgeronde ujm en verwacht dat hij 60.000 km of ongeveer 5 jaar meegaat zonder iets anders te hoeven doen dan een klepspeling en een olieverversing om de 5000 km. Verkoop hem in originele staat en maak iemand blij of schrijf hem af. Ik zie geen reden om op deze motor in woede te rijden. Misschien waren de oudere modellen wat ruwer, maar de mijne doet alles goed, behalve hoge snelheid in een rechte lijn halen.

#10 ·
Die beslissing tussen een mogelijke flinke boete (of een strenge berisping) versus een misdrijf om te ontkomen, kan lastig zijn.

#14 ·
138, wat zeker optimistisch is.
Ik deed het toen het gloednieuw maar ingereden was. Te eng. Ik zal nooit meer proberen dat te doen.
De FZ / MT was daar niet voor ontworpen
Eens, maar ik merk dat het toevoegen van een stuurdemper de instabiliteit bij toenemende snelheid elimineert.
Wat er met mijn motorfiets gebeurt, is dat als ik een stevige grip op het stuur houd, ik onbedoeld een stuurkracht invoer en een weving ontstaat. Als ik mijn grip op het stuur loslaat, stopt dit, maar bij maximale acceleratie kan het vasthouden van de motorfiets een uitdaging zijn.
De demper stopt onmiddellijk de weving, en nog belangrijker, ik kan me concentreren op mijn lijn in plaats van te proberen de motorfiets stabiel te houden.

• Like
Reactions: MT09 2014 Sweden
#13 ·
Ik herinner me op de een of andere manier duidelijk dat ik de 99 Busa van mijn maat Frank uit zijn goed uitgeruste en enorme privégarage recht aan de IL 41 Skokie Hywy heb gehaald tot aan het nabijgelegen volgende stop-and-go-licht bij Buckley Rd (IL 176). Frank heeft momenteel 3 prachtige Busas en Vettes in zijn clubhuis plus een paar achterblijvers.

Hoe dan ook, ik stapte toen op de I 294 noord richting Milwaukee.

Nadat zij en ik waren opgewarmd, vatte ik de moed en rolde hem langzaam op FWO terwijl ik me vasthield en zo klein mogelijk maakte.

Dit was voordat mijn maag en rug dergelijke houdingen niet meer toelieten.

Op een gegeven moment, vlakbij 6 Flags Great America in Gurnee aan de IL 132 Grand Ave, slaagde ik erin om me een moment op de snelheidsmeter te concentreren.

Ik knipperde driemaal met mijn ogen door de tranen die over mijn wangen liepen en dacht dat ik een wazige 201 mph zag.

Ik strekte de kabels om er zeker van te zijn dat dat alles was, en dat was alles wat er was.

Het was als een vroeg F1-videogamescherm dat de occasionele achterblijver ontweek, maar om de een of andere reden in mijn overbelaste grijze materie in zwart-wit...

Ik kon toen mijn rechterpols vertellen dat hij moest loslaten en mijn borst weer moest ademen, wat leek alsof het de eerste keer in 10 mijl was.

Toen ik terug was naar 110, leek het alsof ik gewoon over de 4-baans brede portlandcementbeton superslab slenterde.

70 was een vergelijkbaar katatonisch tempo.

Toen Frank zijn 2nd Gen Busa kreeg, herhaalde ik de inspanning.

Het was iets langzamer, maar omdat het veel verfijnder was, was het aanzienlijk minder overstimulerend. Wat eigenlijk aangenamer was, omdat het me toestond meer te ontspannen en alle input op mijn zintuigen in me op te nemen.

Zoals ik al zei, het leven begint bij 140 mph op twee wielen...

Ik moet Frank bellen!

Zijn gezondheid heeft hem ook door de mangel gehaald.

Het is de hel om oud te worden...

#15 ·
Mijn K6 GSXR1000 bereikte gemakkelijk zijn snelheidsbegrenzer, dus toen ik in het rechte, levenloze Florida woonde, had ik een paar plekken waar het redelijk veilig was. Het gevoel van remvervaging bij het naderen van een zware remzone is niets wat ik wil herhalen.
De literbikes van vandaag zijn in staat om de 200 aan te tikken, ik zou suggereren om een traumateam op de sneltoets te hebben.

• Like
Reactions: crazytrain