Ik herinner me op de een of andere manier duidelijk dat ik de 99 Busa van mijn maat Frank uit zijn goed uitgeruste en enorme privégarage recht aan de IL 41 Skokie Hywy heb gehaald tot aan het nabijgelegen volgende stop-and-go-licht bij Buckley Rd (IL 176). Frank heeft momenteel 3 prachtige Busas en Vettes in zijn clubhuis plus een paar achterblijvers.
Hoe dan ook, ik stapte toen op de I 294 noord richting Milwaukee.
Nadat zij en ik waren opgewarmd, vatte ik de moed en rolde hem langzaam op FWO terwijl ik me vasthield en zo klein mogelijk maakte.
Dit was voordat mijn maag en rug dergelijke houdingen niet meer toelieten.
Op een gegeven moment, vlakbij 6 Flags Great America in Gurnee aan de IL 132 Grand Ave, slaagde ik erin om me een moment op de snelheidsmeter te concentreren.
Ik knipperde driemaal met mijn ogen door de tranen die over mijn wangen liepen en dacht dat ik een wazige 201 mph zag.
Ik strekte de kabels om er zeker van te zijn dat dat alles was, en dat was alles wat er was.
Het was als een vroeg F1-videogamescherm dat de occasionele achterblijver ontweek, maar om de een of andere reden in mijn overbelaste grijze materie in zwart-wit...
Ik kon toen mijn rechterpols vertellen dat hij moest loslaten en mijn borst weer moest ademen, wat leek alsof het de eerste keer in 10 mijl was.
Toen ik terug was naar 110, leek het alsof ik gewoon over de 4-baans brede portlandcementbeton superslab slenterde.
70 was een vergelijkbaar katatonisch tempo.
Toen Frank zijn 2nd Gen Busa kreeg, herhaalde ik de inspanning.
Het was iets langzamer, maar omdat het veel verfijnder was, was het aanzienlijk minder overstimulerend. Wat eigenlijk aangenamer was, omdat het me toestond meer te ontspannen en alle input op mijn zintuigen in me op te nemen.
Zoals ik al zei, het leven begint bij 140 mph op twee wielen...
Ik moet Frank bellen!
Zijn gezondheid heeft hem ook door de mangel gehaald.
Het is de hel om oud te worden...