Yamaha FZ-09 Forum banner
41 - 60 of 84 Posts
W przyszłości najlepiej robić jeden mod na raz, w ten sposób, jeśli pojawią się problemy, wiesz, co je spowodowało. Mówiąc tylko z doświadczenia.
 
Czy kiedykolwiek otrzymałeś jakieś kody błędów?

To dziwne. Jeśli o czymś pomyślę, odpowiem, ale jestem osłupiały.

W przyszłości najlepiej robić jeden mod na raz, w ten sposób, jeśli pojawią się problemy, wiesz, co je spowodowało. Mówię tylko z doświadczenia.
Zapaliła się kontrolka silnika po zainstalowaniu ECU po flashu. Mechanik powiedział, że prawie wszystkie kody były aktywne. Zresetowałem go i mam tylko kilka powtarzających się, ale bez CEL. Kody to C1555, P1EF5, P1EF0, które wydają się normalne, ponieważ widziałem je na innych MT09.
Myślę, że znalazłem klucz do odniesienia kodu błędu OBD2 z numerami błędów w instrukcji serwisowej. Poprosiłem dealera, aby zdobył dla mnie kody z numerami yamaha i skorelowałem to z numerami OBD. To tylko konwersja szesnastkowa na dziesiętną dwóch ostatnich cyfr w kodzie błędu.

P1EF0, F0 do dec = 240, oznacza błąd czujnika o2, co jest rozsądne, ponieważ zniknął i jest wyłączony we flashu. Dodałem również klucz eliminatora o2, tylko kilka rezystorów.
P1EF5, układ napędowy. F5 do dec = 245, oznacza wykrycie zatrzymania silnika. Ten jest nieco bardziej ogólny i może być mnóstwem rzeczy, a instrukcja serwisowa mówi, że może być sporadycznie wyrzucany podczas normalnej pracy.
C1555, podwozie, 55 do dec = 85. Nie udało mi się znaleźć tego w instrukcji, ale zgaduję, że to tylko włącznik stopki bocznej lub coś w tym stylu.
 
Kontrolka silnika zapaliła się po zainstalowaniu ECU po flashu. Mechanik powiedział, że prawie wszystkie kody były aktywne. Zresetowałem i mam tylko kilka powtarzających się, ale bez CEL. Kody to C1555, P1EF5, P1EF0, które wydają się normalne, ponieważ widziałem je na innych MT09.
Myślę, że znalazłem klucz do odniesienia kodu błędu OBD2 z numerami błędów w instrukcji serwisowej. Poprosiłem dealera, aby zdobył dla mnie kody z numerami yamaha, i skorelowałem to z numerami OBD. To tylko konwersja szesnastkowa na dziesiętną dwóch ostatnich cyfr w kodzie błędu.

P1EF0, F0 do dec = 240, oznacza błąd czujnika o2, co jest rozsądne, ponieważ go nie ma i jest wyłączony we flashu. Dodałem również dongle eliminatora o2, tylko kilka rezystorów.
P1EF5, układ napędowy. F5 do dec = 245, oznacza wykrycie zatrzymania silnika. Ten jest nieco bardziej ogólny i może być mnóstwem rzeczy, a instrukcja serwisowa mówi, że może być sporadycznie wyrzucany podczas normalnej pracy.
C1555, podwozie, 55 do dec = 85. Nie udało mi się znaleźć tego w instrukcji, ale zgaduję, że to tylko włącznik stopki bocznej lub coś w tym stylu.
Wiem, że to prawdopodobnie jak bicie martwego konia dla ciebie. Na twoim miejscu kazałbym osobie, która wgrała mi ecu, przywrócić go do ustawień fabrycznych. Zobacz, czy to pomoże. Jeśli nie, to niech ponownie go wgrają.

Wiem, że to brzmi jak dużo pracy i przestoju, jeśli musisz wysłać ecu, ale jeśli jest uszkodzony, nigdy nie znajdziesz swojego problemu.

A jeśli to problem, to pracuj nad lepszym wgraniem swojego ecu. Tylko moje 2 centy bracie.

Wysłane z mojego SM-N960U używając Tapatalk
 
Wiem, że to pewnie jak bicie martwego konia dla ciebie. Na twoim miejscu kazałbym osobie, która wgrała mi oprogramowanie do ECU, przywrócić je do ustawień fabrycznych. Zobacz, czy to pomoże. Jeśli nie, to niech wgrają je ponownie.

Wiem, że to brzmi jak dużo pracy i przestoju, jeśli musisz wysłać ECU, ale jeśli to jego wina, nigdy nie znajdziesz swojego problemu.

I jeśli to problem, no to pracuj nad lepszym wgraniem oprogramowania do swojego ECU. Tylko moje 2 centy bracie.

Wysłane z mojego SM-N960U używając Tapatalk
To był mój plan, prawdopodobnie przyszłej zimy. Zabiorę go do gościa od hamowni w tym kraju, który używa woolich. Obecne oprogramowanie jest typu flashtune, opracowane przez renomowanego gościa w USA. Wysyłka ECU kosztuje mnie około 40 dolarów w obie strony :/
Rozmawiałem również z nim, ale nie ma innych opcji niż próba dodania autotune lub ponownego wgrania oprogramowania.
 
Próbuję rozwiązać swój problem przez cały sezon. Dwa razy regulowałem synchronizację przepustnicy (TB Sync). Wyczyściłem czujniki środkiem do czyszczenia elektryki.

Dużo komunikowałem się z VcycleNut przez e-mail. Uważa on, że mój problem dotyczy TPS i zgadzam się z nim, ale nie potrafię stwierdzić, co go powoduje.

W zeszłym tygodniu, kiedy robiłem drugą synchronizację przepustnicy w tym sezonie (myśląc, że zepsułem ją za pierwszym razem), pomyślałem, że rozwiązałem swój problem, kiedy po raz pierwszy pojechałem. Mój problem całkowicie zniknął. Związałem to albo z naprawieniem wycieku podciśnienia, albo z synchronizacją przepustnicy.

Następnego dnia jeździłem znowu cały dzień i motocykl wrócił do punktu wyjścia. 1/4 do 1/3 przepustnicy szarpie jak szalony.

Oto krótki film, który nagrałem, pokazujący objaw:

Możesz usłyszeć problem w pierwszym biegu w okolicach :25 sekundy i ponownie w okolicach 1:20.

Kiedy słyszysz skoki obrotów, trzymam przepustnicę całkowicie nieruchomo na około ćwierć przepustnicy.


Czy ktoś wie, jak sprawdzić dane TPS w 2017 roku? Z tego, co wiem z instrukcji serwisowej, nie ma już trybu diagnostycznego, więc potrzebny jest czytnik danych. Mam kabel konwertera OBD2, a także adapter Bluetooth OBD2 i aplikację Torque.

Załączone są dwa zrzuty ekranu z Torque. Jeden to 0 przepustnicy, drugi to 100% przepustnicy. Trzy liczby w Torque to "pozycja przepustnicy bezwzględna b", "pozycja przepustnicy względna" i "Pozycja przepustnicy (kolektora)".

Nie mam pojęcia, jak stwierdzić, czy te liczby są normalne, czy nie.

Mam nadzieję, że ktoś tutaj może mnie poprowadzić.

EDIT:

Ponadto, gdy skanuję w poszukiwaniu kodów błędów, nie mam żadnych czerwonych ani żółtych kodów, ale mnóstwo szarych. Nie jestem pewien, co one wszystkie oznaczają. Kiedy je kasuję, kilka wraca, ale są szare, więc nie wiem, czy są aktywne, czy co.
 

Attachments

Kilka dodatkowych zrzutów ekranu, które zrobiłem dziś wieczorem. Zauważyłem, że "Pozycja pedału D", "Pozycja pedału E" i "Względna pozycja pedału" były zależne od zmian w sygnale przepustnicy.

Zatem załączam zrzut ekranu z 0% przepustnicy i 100% przepustnicy dla każdej z tych 3 liczb.

Liczby te wydają się "bliższe" temu, co podaje instrukcja serwisowa w odniesieniu do odczytów TPS, ale nie jestem pewien, czy jest to reprezentatywne dla tych samych danych, które zapewnia tryb diagnostyczny 01 dla TPS.

Interesujące jest to, że pełna przepustnica nie osiąga 100. Może ktoś będzie wiedział, czy to problem, czy nie.
 

Attachments

Ciekawe jest to, że pełna przepustnica nie osiąga 100. Może ktoś będzie wiedział, czy to problem, czy nie.
Nie sprawdzałem wartości TPS, ale moje przerywanie występuje dokładnie przy stałej przepustnicy lub bardzo wolnym zwolnieniu, w zasadzie w strefie bez obciążenia / prawie bez obciążenia silnika. U mnie nie ma odbijania obrotów, tylko strzelanie / faffing w obszarze obrotów w pętli zamkniętej przy tych konkretnych wejściach przepustnicy.
Wartości TPS mogą wyglądać dziwnie ze względu na mapy przepustnicy. W moim 690, który mogę stroić w domu, wartość TPS wynosi tylko 15% lub coś w tym rodzaju, gdy silnik jest wyłączony, ponieważ mapa przepustnicy nie jest liniowa (bieżące obroty w połączeniu z położeniem przepustnicy).

Pamiętam stary wątek tutaj z kimś z podobnym problemem do twojego. Skończyło się na tym, że wymienił jedną z cewek zapłonowych i to rozwiązało problem. Może warto spróbować i przenieść ją na każdy cylinder, aż znajdziesz winowajcę.

Jeśli masz pistolet laserowy do pomiaru temperatury, szybko wyłącz silnik po przytrzymaniu przerywania przez chwilę i zmierz temperaturę na różnych kolektorach. Jeśli jeden jest naprawdę niższy lub wyższy niż pozostałe, możesz przynajmniej wiedzieć, który cylinder ma problem. Spodziewaj się, że środkowy cylinder będzie trochę gorętszy tylko dlatego, że jest pośrodku.

Inną możliwą przyczyną może być zatkany wtryskiwacz / filtr paliwa. Słyszałem o wielu dziwnych gremlinach spowodowanych przez takie rzeczy.

Och - i ta ilość kodów jest afaik nienormalna. Zrobiłem skany na trzech MT i zwykle widzę P1EF0 P1EF5 i C1555 i może jeszcze jeden lub dwa.
Przekonwertuj dwie ostatnie liczby HEX na dziesiętne, aby uzyskać odpowiedni kod w instrukcji serwisowej. Wydaje się to działać w przypadku większości kodów układu napędowego, ale nie mogę znaleźć ich wszystkich w instrukcji.
Przykład: P1EF0, weź F0, konwertuj na dec = 240.

Wymaż kody i zobacz, które wracają. Jeśli kody MAP, TPS i czujnika wlotu powietrza wszystkie wrócą, mogę podejrzewać elektrycznego gremlina lub możliwy wadliwy ECU.
 
Nie sprawdziłem wartości TPS, ale moje przerywanie występuje dokładnie przy stałym otwarciu przepustnicy lub bardzo wolnym zwolnieniu, w zasadzie w strefie bez obciążenia / prawie bez obciążenia silnika. U mnie nie ma odbijania obrotów, tylko trzaskanie / faffing w obszarze obrotów w pętli zamkniętej przy tych konkretnych wejściach przepustnicy.
Wartości TPS mogą wyglądać dziwnie ze względu na mapy przepustnicy. W moim 690, który mogę stroić w domu, wartość TPS sięga tylko 15% lub coś w tym stylu, gdy silnik jest wyłączony, ponieważ mapa przepustnicy nie jest liniowa (bieżące obroty w połączeniu z położeniem przepustnicy).

Pamiętam stary wątek tutaj z kimś, kto miał podobny problem do twojego. Skończyło się na tym, że wymienił jedną z cewek zapłonowych i to rozwiązało problem. Może warto spróbować i przenieść ją na każdy cylinder, aż znajdziesz winowajcę.

Jeśli masz pistolet laserowy, szybko wyłącz silnik po przytrzymaniu przerywania przez chwilę i zmierz temperaturę na różnych kolektorach. Jeśli jeden jest naprawdę niższy lub wyższy niż pozostałe, możesz przynajmniej wiedzieć, który cylinder ma problem. Spodziewaj się, że środkowy cylinder będzie nieco gorętszy tylko dlatego, że jest pośrodku.

Inną możliwą przyczyną może być zatkany wtryskiwacz / filtr paliwa. Słyszałem o wielu dziwnych gremlinach spowodowanych przez takie rzeczy.

Och - i ta ilość kodów nie jest normalna afaik. Zeskanowałem trzy MT i zwykle widzę P1EF0 P1EF5 i C1555 i może jeszcze jeden lub dwa.
Przekonwertuj dwie ostatnie liczby HEX na dziesiętne, aby uzyskać odpowiedni kod w instrukcji serwisowej. Wydaje się to działać w przypadku większości kodów układu napędowego, ale nie mogę znaleźć ich wszystkich w instrukcji.
Przykład: P1EF0, weź F0, konwertuj na dec = 240.

Wymaż kody i zobacz, które wracają. Jeśli kody czujnika MAP, TPS i wlotu powietrza wszystkie powrócą, mogę podejrzewać elektrycznego gremlina lub wadliwy ECU.
Hmmm. Doceniam odpowiedź. To dużo informacji. Mam laserowy miernik temperatury. To brzmi jak szybka i łatwa rzecz do przetestowania. Czy to wątek, do którego się odnosiłeś?

Chciałbym tylko wiedzieć, czy ktoś mógłby się odezwać i powiedzieć mi, czy moje dane TPS, które zamieściłem powyżej, są normalne, czy nie. Lub czy istnieje lepszy sposób odczytania tego w 2017 roku bez wbudowanego trybu diagnostycznego.

Nie sądzę, żeby to mógł być zatkany filtr paliwa lub wtryskiwacz. Rower ma tylko 2000 mil przebiegu. A do tego udało mi się sprawić, że objawy zniknęły na jeden dzień. Nie wiem, co to spowodowało, ale przypuszczam, że miało to związek z resetowaniem ECU (ponieważ musiałem go wyjąć, aby wykonać synchronizację TB).

VCycle David uważa, że ​​nadal jest to związane z synchronizacją TB i uważa, że ​​coś powoduje, że korpusy przepustnicy wypadają z synchronizacji. Więc przypuszczam, że będę musiał znowu wszystko rozebrać, aby to sprawdzić.

Mogę również przetestować rzeczywiste Ohmy TBS zgodnie z wytycznymi instrukcji serwisowej, gdy tam będę.

Zamierzam również ponownie odczytać i wyczyścić kody i zobaczyć, co wróci.

Wiele do wypróbowania i zrobienia, ale czuję, że nigdzie nie dochodzę.
 
Dużo do zrobienia, ale czuję, że do niczego nie dochodzę.
Nie mam czasu, żeby jeszcze raz czytać wątek, ale jeśli motocykl ma tylko 2 tys. mil, to prawdopodobnie nadal jest na gwarancji. Skoro rozmawiasz z Davidem, to zgaduję, że go zflashowałeś, więc Twój problem może być objęty gwarancją lub nie, w zależności od przyczyny. Może możesz spróbować odesłać ECU do Davida i przywrócić go do ustawień fabrycznych, aby sprawdzić, czy problem nadal występuje (dealer może to również zrobić dla Ciebie)? Jeśli problem nadal występuje, spróbuj usunąć podpis markerem z ECU za pomocą acetonu lub czegoś podobnego i zanieś go do dealera w celu naprawy gwarancyjnej. Jeśli problem zniknie, spróbuj ponownie go zflashować i zobacz, czy problem powróci, wtedy będziesz wiedział, gdzie leży problem.

Jak już mówiłem, taka liczba błędów nie jest normalna w mojej próbie skanowania 3 MT09 z różnych roczników. Czy je wyczyściłeś? Ile z nich powróciło?
 
Nie mam czasu, żeby ponownie czytać wątek, ale jeśli motocykl ma przejechane tylko 2 tys. mil, to prawdopodobnie wciąż jest na gwarancji. Skoro rozmawiasz z Davidem, to zgaduję, że masz go zflashowanego, więc Twój problem może być objęty gwarancją lub nie, w zależności od przyczyny. Może możesz spróbować odesłać ECU do Davida i przywrócić go do ustawień fabrycznych, aby sprawdzić, czy problem nadal występuje (dealer może to również zrobić dla Ciebie)? Jeśli problem nadal występuje, spróbuj usunąć podpis markerem z ECU za pomocą acetonu lub czegoś podobnego i zanieś go do dealera w celu naprawy gwarancyjnej. Jeśli problem zniknie, spróbuj ponownie go zflashować i zobacz, czy problem powróci, wtedy będziesz wiedział, gdzie leży problem.

Jak już wcześniej mówiłem, taka liczba błędów nie jest normalna, biorąc pod uwagę moją próbę skanowania 3 MT09 z różnych roczników. Czy je wyczyściłeś? Ile z nich powróciło?
Wyczyściłem je i tylko 1 powrócił. P0030. Obwód sterowania grzałką H02S. Pozostałe kody musiały być przypadkowe. Zakładam, że to się wyświetla, ponieważ nie mam już czujnika o2.

Ponownie zsynchronizowałem Tb i są idealne.

Temperatury cylindrów są do siebie zbliżone.

Sprawdziłem wszystkie złącza pod skrzynią powietrzną. Wszystko jest zabezpieczone.

David twierdzi, że nie jest to związane z ECU/strojeniem.

@Ifan Czy kiedykolwiek rozwiązałeś swój problem z tego wątku?

Wideo, które zamieściłeś na stronie 4 lub w okolicach, pokazuje dokładnie to, co robi mój motocykl. Ale może być jeszcze gorzej, do tego stopnia, że ​​faktycznie przyspiesza do przodu i z powrotem przy prędkości przelotowej. Zamieściłem tutaj film z tego:
 

Attachments

Usunąłem je i tylko 1 wrócił. P0030. Obwód sterowania grzałką H02S. Pozostałe kody musiały być przypadkowe. Zakładam, że to się pojawia, ponieważ nie mam już czujnika o2.

Ponownie zsynchronizowałem Tb i są idealne.

Temperatury cylindrów są do siebie zbliżone.

Sprawdziłem wszystkie złącza pod skrzynką powietrzną. Wszystko jest zabezpieczone.

David twierdzi, że nie jest to związane z ecu/strojeniem.

@Ifan czy kiedykolwiek rozwiązałeś swój problem z tego wątku?

Wideo, które zamieściłeś na stronie 4 lub w okolicach, pokazuje dokładnie to, co robi mój motocykl. Ale może być jeszcze gorzej, do tego stopnia, że ​​faktycznie przyspiesza do przodu i do tyłu przy prędkości przelotowej. Zamieściłem tu film z tego:
Wygląda na to, że mam te same objawy. Zawsze zastanawiałem się, jak czujniki ciśnienia dla korpusów przepustnicy wpływają na zasilanie paliwem?
 
@Ifan Czy kiedykolwiek rozwiązałeś swój problem z tego wątku?

Wideo, które zamieściłeś na stronie 4 lub w okolicach, pokazuje dokładnie to, co robi mój motocykl. Ale może być jeszcze gorzej, do tego stopnia, że ​​faktycznie przyspiesza do przodu przy prędkości przelotowej. Zamieściłem tu film z tego:
Jeśli chodzi o zwracany kod błędu - nigdy go nie widziałem. Zrobiłem szybki test i 30 w hex = 48 w systemie dziesiętnym. Zrobiłem 30-sekundową kontrolę w instrukcji serwisowej i nie mogę znaleźć żadnych istotnych informacji. W każdym razie, jeśli tekst, który towarzyszy kodowi, jest poprawny, a obwód grzałki o2 jest uszkodzony, zgaduję, że zagiąłeś / zwarłeś przewody prowadzące do złącza czujnika o2 podczas wyjmowania czujnika o2. Czujniki o2 szerokopasmowe mają obwód grzewczy, aby działały prawidłowo. Nie jestem pewien, czy standardowy go ma.

Jeśli chodzi o mój dźwięk przerywania, nie - jeszcze nie. Nie zagłębiałem się w to zbytnio ze względu na inne priorytety.
Wiem tylko, że Akra TI (db killer w) z flashem vcyclenut działa trochę bogato. Mój napinacz łańcucha i śruby szpul wahacza brązowieją od osadów węglowych po kilku długich jazdach / weekendowych wycieczkach. Mój przyjaciel mówi mi również, że czuć benzynę za moim motocyklem, gdy dodaję trochę gazu, ale ma super wrażliwy nos, który jest nadwrażliwy. Przerwy występują tylko przy stałym gazie / tuż przed zwolnieniem. Mój motocykl jest zafleszowany flashtune z początku 2017 roku IIRC.
Wszystkie serwisy motocykla wykonane w salonie + kilka wymian oleju samodzielnie. Dealer wymienił również świece zapłonowe, ale bez różnicy.
Wszystkie modyfikacje, które zostały wykonane tej zimy, to Akra TI i flash vcyclenut. Akra TI ma wbudowany wyciek w kolektorze, ale pytałem Akrapovica i sprawdzałem inne wydechy Akra na MT i mają to samo.
Nigdy nie jeździłem seryjnym MT09 z Akra TI, tylko 2019 z Akra Carbon. Nie zauważyłem tam tego przerywania.

Jeśli znajdę czas tej zimy, prawdopodobnie sam zrobię synchronizację TB, sprawdzę złącza TPS/APS i przetestuję rezystancję cewek.
 
Aktualizacja dla mnie:

Po dalszych testach i zamieszaniu. Odesłałem mój ECU do Vcyclenut, aby przywrócić go do ustawień fabrycznych. Następnie zamierzam ponownie zainstalować czujnik o2 i porównać film, który nakręciłem z zimnego startu tuż przed zapakowaniem mojego ECU do wysyłki. Następnie, jeśli objawy znikną, będę wiedział, że miałem problem z ustawieniami. Zamierzam wypróbować ustawienia Ivana po tym.

Vcyclenut uważa, że mam jakiś inny problem elektryczny, który nie został jeszcze odkryty. Dealer, od którego kupiłem motocykl, powiedział, że mój motocykl pracuje na ubogo i to wina ustawień. Więc nie wiem. To przynajmniej wyeliminuje ustawienia, jeśli to nie one, i potwierdzi, że to one, jeśli tak jest.

To jest mój film do porównania, który nakręciłem dosłownie przed wyjęciem ECU:

?‍♂

EDIT:

Ponadto zastanawiam się, czy być może cewka zapłonowa się psuje i mam słabą iskrę przy małym obciążeniu i biegu jałowym. Ale kiedy sprawdziłem temperaturę rur kolektora, wydawały się równe. Więc nie jestem pewien.
 
Uwielbiam swój motocykl, ale w tym roku pojawił się problem, który zrujnował cały mój sezon.

Objawy:
Mój FZ-09 z 2014 roku ma 30 000 km przebiegu i zaczął się dławić podczas jazdy z prędkością około 30% przepustnicy. Z czasem było coraz gorzej. Dławienie stawało się coraz częstsze, w większej liczbie warunków jazdy i stawało się gwałtowne. Motocykl uruchamiał się również przy 3 lub 4 próbie, zamiast przy normalnej 1 próbie. Doszło do tego, że działo się to w sytuacjach niskiej prędkości. Pewnego razu zdarzyło się to na środku ruchliwego skrzyżowania podczas skrętu w lewo... tylko mój anioł i silna wola mnie utrzymały. Odłączenie akumulatora lub odłączenie ECU poprawiało sytuację na jakiś czas, ale po 50 km wracało.

Proces:
Poprosiłem mojego dealera Yamahy, aby przyjrzał się temu podczas serwisu i powiedzieli, że to zła benzyna (co mnie wkurzyło). Później powiedzieli mi, że to świece (które sam wymieniłem dzień wcześniej). Więc zacząłem przeglądać fora, aby znaleźć rozwiązanie. Zmieniłem filtr powietrza na K&N i zrobiłem świece. Następnie zrobiłem reflash przez VcycleNut. To nie rozwiązało problemu. Następnie wymieniłem wtryskiwacze i dokręciłem linkę przepustnicy. Chociaż wszystko to poprawiło motocykl, nie rozwiązało podstawowego problemu.

Rozwiązanie:
Ostatecznie zdecydowałem się sprawdzić wszystkie połączenia elektryczne. Kiedy sprawdziłem złącza czujników położenia przepustnicy i położenia przepustnicy, znalazłem w środku kondensację. Wyczyściłem je środkiem do czyszczenia styków elektrycznych, pozwoliłem im wyschnąć i złożyłem wszystko z powrotem. I oto, brak dławienia, szarpania i czkawki. Co więcej, po 150 km motocykl pracuje płynniej i uruchamia się przy pierwszym pociągnięciu. Myślę, że APS i TPS musiały wysyłać złe odczyty zarówno do siłownika przepustnicy, jak i do ECU. Siłownik otwierał się i zamykał zgodnie ze złymi sygnałami, a czujnik O2 w rezultacie odczytywał bogato. ECU prawdopodobnie zubożało motocykl na podstawie danych O2. Prawdopodobnie dlatego było lepiej, gdy odłączyłem akumulator. Ponieważ dane dotyczące emisji są przepisywane w ECU, motocykl powraca do normalnego zasilania paliwem. Niestety, odkrycie tego zajęło cały sezon.

Podsumowanie:
Wyczyść złącza elektryczne dla APS i TPS, aby rozwiązać problem. Planuję robić to każdej wiosny.

P.S. Flash VcycleNut znacznie poprawił motocykl. Mają doskonałą obsługę klienta i utrzymują szybką korespondencję przez cały proces, jest to również tańsza alternatywa dla komandorów przepustnicy i usuwania O2. Ponadto instrukcja podaje luz 1/4" w kablu, to ZBYT dużo. Dokręć do momentu, gdy będzie wygodnie. (Nic dziwnego, że moja prawa ręka zawsze była zmęczona i zdrętwiała.)
Cześć! To bardzo przydatne. Właśnie dostałem motocykl demonstracyjny FZ09 z 2017 roku od dealera i napotkałem pewne dziwne problemy. Chciałbym spróbować wyczyścić złącza tak jak ty, ale nie mam pojęcia, gdzie miałbym je znaleźć, gdzie dokładnie znajdują się te złącza?
Dziękuję.
 
Cześć! To bardzo przydatne. Właśnie dostałem motocykl demonstracyjny FZ09 z 2017 roku od dealera i napotkałem kilka dziwnych problemów. Chciałbym spróbować wyczyścić złącza tak jak ty, ale nie mam pojęcia, gdzie miałbym je znaleźć, gdzie dokładnie znajdują się te złącza? Dziękuję.
Zobacz post #13 na stronie #1 tego wątku... będziesz musiał usunąć zbiornik i obudowę filtra powietrza, aby się do nich dostać..
 
Właśnie wymieniłem APS i TPS, a także wyczyściłem korpusy przepustnicy. Szarpanie/falowanie/przycinki zniknęły!
Moim przypuszczeniem jest, że albo APS, albo TPS wyglądały jak @shamrock wspomniane w poście nr 10. Zanim to zrobiłem, wszedłem do menu DIAG i "przetestowałem" APS i TPS i oba osiągnęły wszystkie wartości po powolnym otwarciu przepustnicy, więc założyłem, że są w porządku. Po wizycie u lokalnego mechanika motocyklowego przejechał się nim testowo i powiedział mi, że wydaje się to problem TPS i dlatego zdecydowałem się po prostu kupić oba czujniki i sam je wymienić. Skończyło się na nieco ponad 200 dolarach wysyłki z partzilla. Cieszę się, że w końcu to za mną.
 
41 - 60 of 84 Posts