Uwielbiam mój motocykl, ale w tym roku pojawił się problem, który zrujnował cały mój sezon.
Objawy:
Moja FZ-09 z 2014 roku ma 30 000 km przebiegu i zaczęła się dławić podczas jazdy z prędkością około 30% przepustnicy. Z czasem było coraz gorzej. Dławienie stawało się coraz częstsze, w większej liczbie warunków jazdy i stawało się gwałtowne. Motocykl uruchamiał się również przy 3. lub 4. pociągnięciu, zamiast przy normalnym 1. pociągnięciu. Doszło do tego, że działo się to w sytuacjach o małej prędkości. Pewnego razu zdarzyło się to na środku ruchliwego skrzyżowania podczas skrętu w lewo... tylko mój anioł i silna wola mnie utrzymały. Odłączenie akumulatora lub odłączenie ECU poprawiało sytuację na jakiś czas, ale po 50 km wracało.
Proces:
Poprosiłem mojego dealera Yamahy, aby przyjrzał się temu podczas przeglądu serwisowego i powiedzieli, że to wina złego paliwa (co mnie wkurzyło). Później powiedzieli mi, że to świece (które sam wymieniłem dzień wcześniej). Więc zacząłem przeglądać fora, aby znaleźć rozwiązanie. Zmieniłem filtr powietrza na K&N i wymieniłem świece. Następnie zrobiłem reflash przez VcycleNut. To nie rozwiązało problemu. Następnie wymieniłem wtryskiwacze i dokręciłem linkę przepustnicy. Chociaż wszystko to poprawiło motocykl, nie rozwiązało to podstawowego problemu.
Rozwiązanie:
Ostatecznie zdecydowałem się sprawdzić wszystkie połączenia elektryczne. Kiedy sprawdziłem złącza czujników położenia przepustnicy i położenia przepustnicy, znalazłem w środku kondensację. Wyczyściłem je środkiem do czyszczenia styków elektrycznych, pozwoliłem im wyschnąć i złożyłem wszystko z powrotem. I oto, brak dławienia, szarpania i czkawki. Co więcej, po 150 km motocykl pracuje płynniej i uruchamia się przy pierwszym pociągnięciu. Myślę, że APS i TPS musiały wysyłać złe odczyty zarówno do siłownika przepustnicy, jak i do ECU. Siłownik otwierał się i zamykał zgodnie ze złymi sygnałami, a czujnik O2 w rezultacie odczytywał bogatą mieszankę. ECU prawdopodobnie zubożało mieszankę na podstawie danych O2. Prawdopodobnie dlatego było lepiej, gdy odłączyłem akumulator. W miarę jak dane dotyczące emisji są przepisywane w ECU, motocykl powraca do normalnego zasilania. Niestety, odkrycie tego zajęło cały sezon.
Podsumowanie:
Wyczyść złącza elektryczne dla APS i TPS, aby rozwiązać problem. Planuję robić to każdej wiosny.
P.S. Flash VcycleNut znacznie poprawił motocykl. Mają doskonałą obsługę klienta i utrzymują szybką korespondencję przez cały proces, jest to również tańsza alternatywa dla komandorów przepustnicy i usuwania O2. Ponadto instrukcja podaje luz 1/4" w kablu, to ZBYT dużo. Dokręć do momentu, gdy będzie wygodnie. (Nic dziwnego, że moja prawa ręka była zawsze zmęczona i zdrętwiała.)
Objawy:
Moja FZ-09 z 2014 roku ma 30 000 km przebiegu i zaczęła się dławić podczas jazdy z prędkością około 30% przepustnicy. Z czasem było coraz gorzej. Dławienie stawało się coraz częstsze, w większej liczbie warunków jazdy i stawało się gwałtowne. Motocykl uruchamiał się również przy 3. lub 4. pociągnięciu, zamiast przy normalnym 1. pociągnięciu. Doszło do tego, że działo się to w sytuacjach o małej prędkości. Pewnego razu zdarzyło się to na środku ruchliwego skrzyżowania podczas skrętu w lewo... tylko mój anioł i silna wola mnie utrzymały. Odłączenie akumulatora lub odłączenie ECU poprawiało sytuację na jakiś czas, ale po 50 km wracało.
Proces:
Poprosiłem mojego dealera Yamahy, aby przyjrzał się temu podczas przeglądu serwisowego i powiedzieli, że to wina złego paliwa (co mnie wkurzyło). Później powiedzieli mi, że to świece (które sam wymieniłem dzień wcześniej). Więc zacząłem przeglądać fora, aby znaleźć rozwiązanie. Zmieniłem filtr powietrza na K&N i wymieniłem świece. Następnie zrobiłem reflash przez VcycleNut. To nie rozwiązało problemu. Następnie wymieniłem wtryskiwacze i dokręciłem linkę przepustnicy. Chociaż wszystko to poprawiło motocykl, nie rozwiązało to podstawowego problemu.
Rozwiązanie:
Ostatecznie zdecydowałem się sprawdzić wszystkie połączenia elektryczne. Kiedy sprawdziłem złącza czujników położenia przepustnicy i położenia przepustnicy, znalazłem w środku kondensację. Wyczyściłem je środkiem do czyszczenia styków elektrycznych, pozwoliłem im wyschnąć i złożyłem wszystko z powrotem. I oto, brak dławienia, szarpania i czkawki. Co więcej, po 150 km motocykl pracuje płynniej i uruchamia się przy pierwszym pociągnięciu. Myślę, że APS i TPS musiały wysyłać złe odczyty zarówno do siłownika przepustnicy, jak i do ECU. Siłownik otwierał się i zamykał zgodnie ze złymi sygnałami, a czujnik O2 w rezultacie odczytywał bogatą mieszankę. ECU prawdopodobnie zubożało mieszankę na podstawie danych O2. Prawdopodobnie dlatego było lepiej, gdy odłączyłem akumulator. W miarę jak dane dotyczące emisji są przepisywane w ECU, motocykl powraca do normalnego zasilania. Niestety, odkrycie tego zajęło cały sezon.
Podsumowanie:
Wyczyść złącza elektryczne dla APS i TPS, aby rozwiązać problem. Planuję robić to każdej wiosny.
P.S. Flash VcycleNut znacznie poprawił motocykl. Mają doskonałą obsługę klienta i utrzymują szybką korespondencję przez cały proces, jest to również tańsza alternatywa dla komandorów przepustnicy i usuwania O2. Ponadto instrukcja podaje luz 1/4" w kablu, to ZBYT dużo. Dokręć do momentu, gdy będzie wygodnie. (Nic dziwnego, że moja prawa ręka była zawsze zmęczona i zdrętwiała.)