Yamaha FZ-09 Forum banner

2020 Tracer GT vs. MT-09

19K views 12 replies 10 participants last post by  ChesterBurnet  
#1 · (Edited)
Moeite met beslissen of ik een MT-09 moet vergroten of een Tracer GT moet verkleinen.

Gebruik: Levendige bochtige binnenwegen met vrienden en 2 kortere dagtochten met de vrouw.

Vanwege de winterprijzen voor zowel nieuwe als gebruikte exemplaren, kan ik beide motoren voor een heel mooie prijs ophalen. Als ik de MT-09 neem, voeg ik een comfortzadel, een windscherm en Tracer-passagiersvoetsteunen toe. Als ik de Tracer GT neem, haal ik de middenbok eraf en al het andere dat ik kan strippen om gewicht te besparen. Beide zouden een schok- en cartridgebehandeling krijgen met een nieuwe uitlaat en flash om overeen te komen, samen met Dunlop Q3+ banden.

Gedachten?

#4 ·
Ik had een 2017 FJ 09, dat is de Tracer. De Tracer uit 2019 en 2010 heeft een 2 inch langere wielbasis, waardoor ik vermoed dat er minder headshake op de snelweg is. Verder zijn het bijna identieke motoren. De achterkant is iets langer op de Tracer, maar niet veel meer behalve de bagage en handkappen. Als je met z'n tweeën wilt rijden, is het een no-brainer, de Tracer is luxueus voor een passagier in vergelijking met de 09. Mijn vriendin weigerde om op mijn XSR900, MT 09 of de MT 10 die ik nu heb, te rijden. Sterker nog, ik heb de passagiersvoetsteunen verwijderd. Ze reed af en toe wel op de FJ 09. Ze was doodsbang om eraf te vliegen. Ik maakte me nooit zorgen, want ik wist dat zodra ik merkte dat ze er niet was, ik me zou omdraaien en haar zou halen.

#5 ·
Moeite met beslissen of ik een MT-09 moet vergroten of een Tracer GT moet verkleinen

Gebruik: Spirituele bochtige wegen met vrienden en 2 kortere dagtochten met de vrouw.

Vanwege de winterprijzen voor zowel nieuwe als gebruikte exemplaren, kan ik beide motoren voor een hele mooie prijs ophalen. Als ik de MT-09 neem, voeg ik een comfortzadel, een windscherm en Tracer-passagiersvoetsteunen toe. Als ik de Tracer GT neem, haal ik de middenbok en al het andere dat ik kan strippen voor gewichtsbesparing eraf. Beide zouden een schok- en cartridgebehandeling krijgen met een nieuwe uitlaat en flash om overeen te komen met Dunlop Q3+ banden.

Gedachten?
Na een Tracer 900 GT te hebben bezeten en grondig te hebben genoten (na een reeks niet-GT Tracers), en nu even gelukkig een 2020 MT-09 SP te rijden, zou mijn redelijk geïnformeerde aanbeveling zijn om de GT-route te volgen. De GT levert alles wat je wilt op het gebied van 'spiritueel rijden', en je zou kunnen merken dat het geen zin heeft om gewicht te verwijderen. Ik heb een professionele ophangingsgoeroe mijn GT een volledige make-over van de ophanging laten geven met alle K-Tech-componenten, wat de motorfiets transformeerde. Je vrouw zou de grotere ruimtelijkheid en het comfort op de GT zeker waarderen, want ik vond het zadel behoorlijk comfortabel in vergelijking met de eerdere Tracer- (en huidige SP-) martelwerktuigen. FWIW, YMMV.

#7 ·
Ik bezit een FZ09 uit 2014 en een Kawasaki Concours14 uit 2015. Ik heb een Tracer 900GT gehuurd en hij is geweldig. Hij zou mijn beide motoren kunnen vervangen, maar ik heb er 2 nodig. Van de FZ09 afkomstig geen prestatieverlies opgemerkt en hij is comfortabeler dan mijn Concours14. Zadeltassen zijn niet geschikt voor integraalhelmen, maar wat maakt het uit. Ik hou niet van de hoge sturen op de FZ09 en heb clip-ons, maar geen probleem op de Tracer.

#9 ·
Ik bezit een 2014 FZ09 en een 2015 Kawasaki Concours14. Ik heb een Tracer 900GT gehuurd en hij is geweldig. Hij zou mijn beide motoren kunnen vervangen, maar ik heb er 2 nodig. Van de FZ09 afkomend, merkte ik geen vermogensverlies en hij is comfortabeler dan mijn Concours14. Zadeltassen passen geen integraalhelmen, maar wat maakt het uit. Ik hou niet van de hoge sturen op de FZ09 en heb clip-ons, maar geen probleem op de Tracer.
Hoe beviel de nieuwe(re) Tracer je in vergelijking met de 14 Fizzer? Ik heb de mijne verkocht omdat ik de nerveuze gashendel niet meer kon verdragen tijdens rustig rijden in de stad. Boven de 20% was het een helse rit! LOL

#8 ·
Moeite met beslissen of ik een MT-09 moet vergroten of een Tracer GT moet verkleinen

Gebruik: Levendige bochtige wegen met vrienden en 2 kortere dagtochten met de vrouw.

Vanwege de winterprijzen voor zowel nieuwe als gebruikte exemplaren, kan ik beide motoren voor een hele mooie prijs ophalen. Als ik de MT-09 neem, voeg ik een comfortzadel, een windscherm en Tracer-passagiersvoetsteunen toe. Als ik de Tracer GT neem, haal ik de middenbok en al het andere dat ik kan strippen voor gewichtsbesparing eraf. Beide zouden een schok- en cartridgebehandeling krijgen met een nieuwe uitlaat en flash om te matchen, samen met Dunlop Q3+ banden.

Gedachten?
MT09 tourer: